PALMA DE MALLORCA, 28 de gener (EUROPA PRESS)
Els ciutadans de les Illes Balears podran fer qualsevol mena de reclamació, denuncia o consulta des del seu propi ordinador i sense necessitat de desplaçament per complimentar formularis de manera presencial tal com ho venien fent fins ara. Tot això, gràcies al nou sistema "telemàtic" que ha posat en funcionament la Direcció General de Consum avui mateix.
Així ho va exposar en declaracions a la premsa el director general de Consum del Govern, Diego González, qui ha explicat que es tracta d'una eina que pretén aportar "una major facilitat" als ciutadans de l'arxipèlag que desitgin interposar algun tipus de queixa sobre un determinat producte o servei.
En aquest sentit, González ha explicat que el "senzill procediment" comença amb l'accés al web habilitada per a aquest servei --http://consum.caib.es-- i "seguir tots els passos de l'aplicació". Sobre aquesta qüestió, ha informat que es tracta de tan sols "cinc passos" que permetran formalitzar la reclamació en "poc temps".
Tot i això, va avançar que el programa oferirà una clau a l'usuari perquè en el cas que falli la connexió, es podrà iniciar la consulta des del punt en el qual es va bloquejar.
Pel que fa i alhora el ciutadà ha d'esperar per obtenir una resposta per part de l'Administració, González ha assegurat que si es realitza per "via ordinària", aquest varia entre 6 mesos i un any, mentre que si el procediment elegit és el de l'"arbitratge" la resposta es li donarà "en un període no màxim de 6 mesos".
INTERNET GUANYA TERRENY A LA SOCIETAT BALEAR
Un dels avenços més destacats dels últims anys per a tota la societat és internet, ja que agilita molt els tràmits i permet la recerca d'informació de tota mena. Prova d'això és que el 42% de la població de les Balears és usuària habitual de la Xarxa.
Així es desprèn de l'estudi sobre el consum a Internet fet per Gadeso, del qual es desprèn que el 20,7% i el 18,3% d'aquest percentatge realitza gestions o realitzen compres via telemàtica, respectivament.
En aquest sentit, el president de la Fundació Gadeso, Antoni Tarabini, ha informat que els serveis "amb més adeptes a la xarxa" són l'ús del correu electrònic i la recerca d'informació, així com la "comunicació social", de manera que les "xarxes socials" van guanyant terreny en l'actual societat de la informació, sent usades, a l'arxipèlag, per tres de cada 10 persones.
Altres de les funcions que més interessen als ciutadans balears "d'entre 18 i 40 anys", segons va exposar Tarabini, és la de fer compres a través de la Xarxa, entre les quals destaquen la reserva i posterior compra de bitllets de transports, amb un percentatge de participació del 60,3%, seguits de les entrades d'espectacles (30,9%), i la compra de productes relacionats amb les 'noves tecnologies' (27,6%).
Alhora, internet també és usat pels ciutadans de les Illes com a plataforma per fer la compra de paquets turístics complets, o gestions relacionades amb l'Administració.
Però com tot, internet té els seus pros i les seves contres, de manera que Tarabini ha afirmat que es tracta d'una eina "perfecta" en relació amb l'horari, ja que permet fer qualsevol compra o recerca d'informació durant les 24 hores, i alhora ha assenyalat que "el dolent" és que no es pot "veure ni tocar" el producte que se'n va a adquirir, de manera que la compra s'efectua de "forma indirecta".