Ple-El Govern no veu "necessari" modificar el Pla Director de Transports després de descartar soterrar el tren a Manacor

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 17 marzo 2009 17:25

PALMA DE MALLORCA 17 Mar. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha subratllat avui no veure "necessari" modificar el Pla Director Sectorial de Transports, tal com demana el PP després de que el Govern hagi descartat soterrar les vies del tren a l'altura de Manacor, malgrat que aquesta normativa determina que els rails han de ser soterrats.

Durant el ple del Parlament, Vicens va incidir que els serveis jurídics del seu departament no condideren necessària aquesta modificació, "més aviat el contrari", al subratllar que "el prioritari" és aplicar el Pla a causa del retard que té, tal com ha afirmat.

Alhora, el titular de Mobilitat ha destacat al mateix temps que les prioritats del Govern "estan en la línia del Pla Sectorial" i va recriminar als populars que "demanin el que no compleixen", després de recordar que al 2005 el PP "no va procedir a la seva modificació quan havia de fer-ho". "La cosa més necessari és solucionar el retard que porta des de la passada legislatura", ha afegit .

Per la seva banda, la diputada del PP Mabel Cabrer va instar al conseller a modificar el Pla per adaptar-lo a la decisió de no soterrar les vies, a més d'exponer-lo a informació pública, consensuar-lo amb les entitats i avaluar el seu impacte ambiental. La parlamentària va aprofitar la seva intervenció per carregar contra la política de la Conselleria i va recriminar a Vicens que "no és capaç de posar res en marxa i ha aconseguit que els altres estiguin en contra del tren d'Alcúdia".

"Com pot presentar un projecte a Manacor sense negociar-lo amb ningú?", va preguntar al conseller, a qui va reprotxar que "volia la Conselleria per transformar el transport públic en un problema".

Vicens ja ha remarcat el mes passat que fer en superfície el tram de la línia de tren que uneix Manacor i Artà a l'entramat urbà del municipi manacorí ocasionarà majors avantatges des del punt de vista econòmic, mediambiental, de mobilitat i tècnic, que fer el soterrament de la línia.

A més, ha assenyalat que mentre el soterrament suposaria una inversió de 44,5 milions d'euros i una durada de les obres estimada en 24 mesos, l'altra opció posseeix un pressupost estimatiu de 13,2 milions d'euros -3,5 vegades inferior- a fer en 10 mesos.

Contenido patrocinado