ple.- Parlament insta el Govern a crear un servei d'orientació per a famílies i professorat d'alumnes superdotats

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 18 noviembre 2008 19:39

PALMA DE MALLORCA, 18 de novembre (EUROPA PRESS)

El ple del Parlament va aprovar avui per assentiment una Proposició No de Llei presentada pel grup socialista, amb la qual la Cambra insta el Govern a crear un servei d'orientació per a famílies i professorat d'alumnes amb altes capacitats intel·lectuals, a causa de què aquest col·lectiu passa "molt desapercebut" i requereix d'estratègies específiques per a la seva atenció així com de les persones pròximes.

Així ho va exposar, durant la presentació de la iniciativa, la diputada del PSIB Cristina Rita, qui va recalcar alhora la necessitat de continuar desenvolupant el seu projecte d'atenció educativa a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals així com el seu programa específic per a aquest curs 2008-2009.

La Proposició No de Llei també insta que s'estudiï la redefinició del protocol d'intervenció dirigit a identificar a aquest alumnat, a més de continuar amb l'aplicació del pla de formació del professorat i dels equips d'assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) pel present curs. Finalment, la Cambra autonòmica demanarà al Govern que doti els centres amb els recursos adequats amb l'objectiu de poder aplicar programes d'enriquiment curricular.

Tal com va defensar Rita, un dels "màxims problemes" que travessa l'alumnat superdotat és que passa "molt desapercebut" i requereix d'un sistema eficaç de detecció sistemàtica en les edats primerenques que permeti una intervenció "adequada" i una adaptació als seus necessitats.

En aquesta mateixa línia, va considerar "imprescindible" evitar desigualtats i seguir mantenint la cohesió social, pel que va recalcar que el sistema educatiu de les illes ha de garantir les oportunitats d'aprenentatge i formació adaptades a cada individu.

Per la seva banda, la diputada del PP, Carme Feliu, va mostrar la posició favorable de la seva formació a aquesta iniciativa malgrat considerar que aquesta arriba "un poc tarda". Al mateix temps, va confiar que la PNL suposi donar un "empenta" al treball desenvolupat pels populars en la passada legislatura, on "es va avançar molt" en relació amb el mandat del passat Pacti de Progrés, que "no va fer el suficient" per conèixer la situació en aquesta matèria.

Segons va recordar, el PP va deixar en el passat legislatura informes i diagnòstics des de 2003, un estudi sobre el nombre d'alumnes superdotats, cursos, activitats dels alumnes, concursos, formació per al professorat, i anàlisis dels seus necessitats i de la problemàtica.

Finalment, des del Bloc per Mallorca, el parlamentari Miquel Àngel Llauger va manifestar que l'atenció a la diversitat és un dels objectius principals del sistema educatiu, i ha afirmat que en un correcte diagnòstic és on cal posar els primers esforços. Segons la seva opinió, deu produir-se una adequada atenció educativa a fi que en el procés educatiu aquests alumnes progressin d'acord amb les seves capacitats, que "no són les ordinàries".

Contenido patrocinado