PALMA DE MALLORCA, 10 de juny (EUROPA PRESS)
El ple del Parlament va rebutjar avui, amb 30 vots en contra i 27 a favor, una moció presentada pel grup popular amb la qual reclamava instar al Govern espanyol a modificar la Llei d'Arrendaments Urbans, de manera que aquesta preveiés la figura del lloguer turístic, dirigida que la Comunitat i les altres amb competències turístiques puguin regular aquesta oferta.
Durant l'exposició de la iniciativa, el diputat del PP, Joan Flaquer, va considerar necessari que la Cambra reafirmés la seva aposta pel model hoteler com motor "indiscutible" del sector turístic i per al desenvolupament econòmic de les illes, a més de manifestar la importància del turisme residencial en la consolidació d'aquest desenvolupament, sobretot pel que fa a oferta complementària (restauració, transport i comerç).
"No és bo que es demonitzi el turisme residencial", va etzibar Flaquer, qui va apuntar que una altra de les pretensions dels populars mitjançant aquesta moció era reclamar les mesures necessàries perquè aquest tipus de turisme pugui subjectar-se a les exigències de legalitat i control a les quals està sotmès el turisme hoteler. En aquest sentit, va incidir que deuen impulsar-se mesures que fixin "les regles clares".
Al mateix temps, va recordar que els municipis on més desenvolupat està el turisme residencial són Alcúdia, Calvià i Pollença, llocs amb el PP no havia governat en els últims 24 anys. "Però els partits que els han governat ara estan contaminats per un esperit liberal, i ja no cal regular aquest àmbit al tractar-se d' una iniciativa del PP", ha afegit .
Davant d'això, el portaveu parlamentari d'UM, Bartomeu Vicens, va coincidir a ressaltar la importància del turisme residencial com forma de diversificar el sector, tot i que va aclarir que la reforma de la Llei d'Arrendaments és "jurídicament molt complexa" al tractar-se d'una normativa "general i no sectorial", a més de ser una competència estatal.
"Des de la nostra formació no entraríem en aquest problema", va incidir Vicens, qui sí va advocar per exercir la tutela administrativa així com per utilitzar les noves tecnologies si es produeix una comercialització d'oferta il·legal."Cal donar tranquil·litat sense necessitat de fer experiments legislatius", va afirmar.
MODEL BASAT EN SOL I PLATJA
Mentrestant, la diputada del PSIB, Aina Crespí, va manifestar que el model turístic de les illes està basat sobretot en el sol i platja i en l'allotjament hoteler, tot i que va considerar "incorrecte" tractar el mercat hoteler de "motor indiscutible" al tractar-se d'un sector que pot estar "sempre subjecte a transformacions i millores". A més, va apuntar que el turisme residencial ja està regulat per la Llei General Turística, pel que no va considerar convenient "un excés de regulació".