El PP critica l'"obscurantisme" a l'accident del tren de Manacor i el Govern l'acusa de voler rèdits electorals

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 26 octubre 2010 16:30

PALMA DE MALLORCA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -

El PP ha criticat l'"obscurantisme" del Govern en relació amb el tren de Manacor, al qual qualifiquen com la "infraestructura més perillosa" de la comunitat, mentre que l'executiu balear ha lamentat que aquesta formació vulgui "aprofitar" l'accident que s'ha produït en aquesta línia el mes de maig passat per fer "crítiques partidistes".

La parlamentària interpel·lant, la popular Mabel Cabrer, ha destacat que el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha "ocultat" informació i li ha exigit que realitzi una auditoria jurídica i tècnica, al que el responsable autonòmic de Mobilitat li ha replicat que per què el seu partit no ha fet una després de l'accident de Son Tell, que s'ha produït l'any 2004, a quatre quilòmetres de Sineu.

Vicens ha detallat els passos seguits pel seu departament i ha indicat que actualment s'estan reunint amb les constructores que han realitzat les diferents obres en la línia, ja que l'estudi fet va revelar que algunes de les deficiències trobades responien a "vicis ocults".

Així, ha remarcat que un accident no es deu "aprofitar" electoralment, sinó que ha de servir com "punt de partida" per elaborar una investigació exhaustiva que aconsegueixi detectar les deficiències i que aquestes es puguin així solucionar. Aquest "mateix enfocament", ha afegit, s'hauria d'haver posat en marxa durant la passada legislatura amb l'accident de Son Tell perquè, en aquest cas potser no estaríem en "aquesta situació", ha aventurat.

De la mateixa manera, ha lamentat l'"obsessió" de Cabrer així com el "poc interès real" que té per "arreglar les coses". "Afortunadament les coses estan en un jutjat d'instrucció i si les coses estan fetes dolenta es demanaran responsabilitats a qui toqui", ha apuntat.

Tot i això, les paraules de Vicens, segons la diputada del PP, posen en evidència que "es volen tapar les coses" i ha comparat el que es partit va viure amb "altres infraestructures" amb el fet que amb aquest tema ara "es passi de puntetes", cosa que representa, segons ella, la "confirmació d'aquí es tapen les coses".

Per la seva banda, tant el parlamentari del Bloc, Miquel Àngel Llauger, com el socialista, Francesc Dalmau, han reprotxat a Cabrer les seves acusacions i han criticat que "aprofiti" l'accident per fer "propaganda electoralista". Alhora, han agraït a Vicens el seu "rigor" en les seves explicacions.

Cap recordar que el mes de setembre passat el Govern ha informat que derrocaria totalment el mur que es va desprendre en el descarrilament del tren i construiria un nou, unes obres que té un termini previst de com a mínim dos mesos i el cost de les quals es calcula en 2,78 milions d'euros..

Contenido patrocinado