MADRID, 12 May. (EUROPA PRESS) -
La cadena hotelera balear Sol Meliá va registrar al primer trimestre un benefici atribuït de 4,6 milions d'euros, gairebé cinc vegades més que al mateix període de l'exercici anterior, quan va guanyar 1 milió d'euros, segons ha informat aquest dijous la companyia en un comunicat enviat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
La xifra de negoci trimestral ha arribat als 293,7 milions d'euros, fet que suposa una millora del 13,6% respecte al mateix període de l'exercici anterior, quan va ingressar 258,5 milions.
El benefici brut d'explotació (Ebitda) ha arribat als 52,3 milions, fet que suposa una millora del 28,9%, mentre que el benefici operatiu s'ha situat en 29,5 milions, un 74,4% més respecte als tres primers mesos del 2010.
Aquesta millora en els resultats respon a "increments generalitzats" en el sector turístic tant en ocupació, com en preu i en [RevPar], --ingressos per habitació disponible--, que fins al març va registrar augments d'un dígit a Europa i Amèrica i de dos dígits a Àsia.
En el cas de Sol Meliá, el RevPar ha augmentat gràcies a l'evolució dels hotels a Llatinoamèrica, especialment Mèxic, Puerto Rico i República Dominicana, les Illes Canàries, amb un increment del 24,7%, i les principals capitals europees, gràcies a la recuperació del 'business'.
La companyia ha destacat a més que aquests resultats no recullen encara la positiva evolució de l'ocupació i dels preus durant la Setmana Santa, que va caure íntegrament durant el mes d'abril.
La tarifa mitjana dels establiments de la marca es va incrementar en un 4,1% a nivell global, amb pujades en totes les marques i en un 58% dels hotels.
Respecte a la liquiditat, la companyia va ampliar les pòlisses de crèdit subscrites i va incrementar els seus nivells de liquiditat a través de la firma de nous préstecs bancaris.
PLA D'EXPANSIÓ A ÀSIA.
Després d'haver incorporat 78 hotels entre 2008 i 2010, Sol Meliá informa de les seves intencions de seguir expandint-se en mercats amb avantatges competitius i en països emergents amb elevat potencial, pel que ha creat una àrea de negoci per l'Àsia Pacífic per sustentar el creixement previst per a la zona, especialment a la Xina.
La cadena obrirà pròximament dos nous resorts al carib en Platja del Carmen i a Costa Rica, on inaugurarà en 2013 el 'Paradisus Papagai Bay'.
A Àsia Pacífic, la companyia ha signat un contracte de gestió per a Indonèsia, el 'Meliá Surabaya'. A més, ha signat un acord amb l'hotelera i agència de viatges xinesa Jin Jiang, amb un ampli recorregut en expansió, màrqueting i vendes.
Actualment, Sol Meliá està preparant l'obertura de 30 nous establiments, representant 8.465 habitacions, de les quals el 88% pertanyeran a un segment superior, tant en marca Meliá com en les marques Premium (Paradisus, Gran Meliá i Em). El 88% de les habitacions seran incorporades sota fórmules poc intensives en capital.
PERÒ INGRESSOS GRÀCIES A SETMANA SANTA.
Pel que fa a les seves previsions, Sol Meliá va avançar que la Setmana Santa ha conclòs amb "millores significatives" tant en ocupació com en preu, fet que permet a la companyia registrar un augment del RevPar del 10,4% l'abril a Espanya.
Un augment en el qual també van incloure la recuperació de la demanda en els principals mercats i a factors conjunturals com la crisi de seguretat al nord d'Àfrica i la comparació amb les xifres de l'any passat, que reflectien la crisi de la cendra volcànica.
Per al segon trimestre les estimacions apunten a una millora, amb reserves a Espanya vinculades al turisme domèstic i amb vista a l'estiu, hi ha una "clara millora" tant en volum com en preus respecte els touroperadors europeus i els canals directes al client.
Tot i això, cal esperar a l'evolució d'alguns països emissors, com Espanya, Itàlia i Rússia, que tradicionalment reserven més trade.