El STEI-i critica la "confusió" que ha creat el Govern respecte a l'aprovació del decret d'admissió d'alumnes

Actualizado: martes, 8 abril 2008 21:55

PALMA DE MALLORCA, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -

El sindicat de treballadors de l'Ensenyament (STEI-i) ha criticat avui la "confusió" que ha generat la Conselleria d'Educació i Cultura respecte a l'aprovació del decret d'admissió d'alumnes i la "falta de respecte" a la comunitat educativa representada al Consell Escolar dels Illes Balears (CEIB).

Segons un comunicat emès avui pel sindicat, el decret aprovat pel Govern, tot i que recull criteris ratificats pel CEIB com el dret lliure d'elecció de centre, entre d'altres, quedarà "desvirtuat" si, segons el STEI-i, es confirma que l'ordre d'escolarització que ha de desenvolupar aquesta normativa introdueix com modificació que la reserva de tres places escolars s'acabarà el juny en lloc del setembre, tal com va assegurar la consellera d'Educació, Bàrbara Galmés, i si es confirma que s'incorporarà com criteri complementari de puntuació el fet de ser fill d'antic alumne.

"Considerem inadmissible que la Conselleria d'Educació pugui haver arribat a assumir aquests compromisos amb un determinat partit polític menyspreant tant al CEIB com les organitzacions que representen a la comunitat educativa, de manera que exigim al Departament que convoqui a les organitzacions per negociar el contingut d'aquest decret", va assegurar el STEI-i.

D'altra banda, l'entitat va assenyalar que per avançar cap a una educació "compromesa" amb la integració social, que eviti la "segregació de l'alumnat" i els "guetos escolars" cal garantir una distribució equitativa de l'alumnat entre els centres públics i concertats i implicar a les administracions i a la comunitat educativa amb mecanismes de participació i supervisió dels processos d'escolarització.

En aquest sentit, el sindicat va assenyalar que també cal disposar d'un informe sobre l'escolarització en els centres finançats amb fons públics, mantenir amb caràcter "general" una reserva de tres places escolars per a educació infantil, primària i secundària fins a setembre, desplegar les comissions d'escolarització necessàries i implantar mesures per als centres educatius on hagi un elevat percentatge d'alumnat amb necessitat de compensació o amb necessitats específiques de suport educatiu.