Taxistes de Santa Eulària i Sant Joan presten ja servei en les seves parades i els de Sant Antoni podria fer-ho demà

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 19 marzo 2008 19:37

EIVISSA, 19 de Març (EUROPA PRESS)

Santa Eulària i Sant Joan van reprendre aquest matí el servei de taxi després d'acordar amb els representants de les patronals de les dues localitats no informar favorablement sobre les llicències temporals remeses pel Consell Insular. En el cas de Sant Antoni aquesta situació podria aconseguir-se demà.

Segons va exposar a Europa Press el primer edil de Sant Joan, Antoni Marí Marí, 'Carraca', la intervenció dels dos executius respon a què les competències en aquest àmbit són municipals i que, va afegir, "són els Ajuntaments els qui han decidit resoldre aquest conflicte davant la falta d'entesa dels titulars i la màxima administració de l'illa".

Durant la trobada mantinguda ahir a la tarda amb els 15 associats de la població el primer edil de Sant Joan es va comprometre a atorgar en un breu espai de temps "dues llicències anuals més per garantir la igualtat de drets del sector durant tot l'any". A més, estudiarà, després de la temporada, l'afecció d'aquestes noves places per comparar el seu increment. Alhora els vehicles que donguin servei al municipi estaran dotats amb GPS "amb la finalitat d'optimitzar el servei".

Per a Carraca, ni taxistes ni Ajuntament es poden permetre que els primers turistes de l'any "es portin una imatge dolenta de la població" causa per la qual va apuntar "si el responsable de mobilitat no té capacitat de negociació amb el sector haurem de ser nosaltres qui pal·liem una mobilització que ell mateix ha organitzat".

Mentrestant, la regidora d'Administració Local de Santa Eulària, María Ferrer, va coincidir amb Marí Marí en assenyalar que "no es tracta d'envair cap competència insular sinó al contrari de recuperar una potestat municipal per recuperar la normalitat en els Consistoris".

Marí va apuntar que la trobada mantinguda ahir amb representants dels 51 taxistes de Santa Eulària va significar el seu compromís de treure "el més aviat posible les sis llicències anuals pendents" amb la finalitat de recuperar la normalitat en el sector.

LLICÈNCIES TEMPORALS

El conseller de Mobilitat del Consell Insular, Albert Prats, va afirmar respectar aquesta decisió de Sant Joan i Santa Eulària tot i que va vaticinar que aquesta actuació "traslladarà la pressió del col·lectiu dels taxis a altres municipis".

Per Prats la lliura de les llicències temporals "cal ja que una vintena d'anuals no pal·liarà les necessitats de l'illa i redundarà en carències del servei". El conseller va recordar que el projecte desenvolupat pel Consell preveu atorgar 135 llicències temporals durant els mesos d'estiu.

Prats va afirmar que demanarà a la resta de taxistes d'altres localitats que sol·licitin les certificacions que quedin vacants a Sant Joan i Santa Eulària. Això sí, el titular de Mobilitat va afirmar que la institució no transigirà i no acceptarà les "exigències inamovibles dels propietaris ja que el Pla ja està en fase executiva, no es pot suspendre i ha de continuar vetllant pels drets de tots i per dividir la seva concessió amb els assalariats".

REUNIÓ AMB ELS TAXISTES

També podria desmarcar-se del Pla Insular l'Ajuntament de Sant Antoni ja que serà aquesta tarda quan representants del consistori deideixin amb els portaveus dels 76 titulars de la població la manera de recuperar aquest servei al municipi. Son tres les llicències pendents per atorgar-se a la localitat que gairebé està al 100% del seu número, segons van apuntar fonts de l'executiu a Europa Press.

Els Consistoris de Sant Josep a Eivissa van afirmar avui desconèixer quina serà la seva posició tot i que avui no mantindran cap trobada amb representants del sector.

Per la seva part, l'executiu de Vila no descarta iniciar converses o sol·licitar un major nombre de llicències temporals. En els dos municipis els taxistes continuaran secundant l'atur.

Des de la Federació Hotelera i des de la PIMEEF han mostrat la seva intenció de mediar entre taxistes i Consell per posar fi a la vaga.

Contenido patrocinado