PALMA DE MALLORCA, 30 Sep. (EUROPA PRESS) -
L'Oficina d'Atenció al Consumidor de l'aeroport de Son Sant Joan ha registrat 9 reclamacions contra aerolínies a causa de a la vaga general celebrada aquest dimecres. També, aquesta mateixa oficina ha atès les consultes de 30 passatgers que han demanat informació sobre els seus drets.
Segons ha informat la Direcció General de Consum en un comunicat, la majoria de les reclamacions recollides fins a les 13 hores del dia d'avui, s'han dirigit a una companyia de baix cost que a causa de a la vaga general, va cancel·lar tots els vols que tenia previstos. Alhora, s'espera que aquest dijous i divendres augmenti el nombre de reclamacions, a mesura que els ciutadans afectats pels retards i les cancel·lacions vagin i va arribar al seu destí.
D'altra banda, l'Oficina del Consumidor de Consum no ha registrat cap reclamació relacionada amb el transport aeri i marítim, ni durant la jornada de vaga ni el dia d'avui.
Consum ha recordat que, tot i que la vaga general és una causa de força major, les aerolínies i navilieres que operin a Balears han de complir amb una sèrie d'obligacions amb els seus clients. En qualsevol cas, les empreses s'han de fer càrrec d'aquells passatgers que no hagin pogut viatjar.
En cas de retard d'un viatge o cancel·lació d'un vol, els consumidors tenen dret a ser informats sobre les anomalies previstes, rebre l'import del bitllet si el passatger decideix no viatjar pel retard o cancel·lació, menjar i beguda suficient mentre espera la sortida, desplaçament des de l'aeroport o port a l'hotel, i fer dues telefonades, fax o correu electrònic. De la mateixa manera, els consumidors han de demanar assistència o la devolució dels diners directament a la companyia aèria o marítima.
Alhora, l'incompliment d'aquestes obligacions dóna potestat al consumidor (turista o resident) a presentar reclamacions davant del Centre Europeu de Consum o qualsevol oficina de consum de les Balears.