Vives subratlla que en moments de crisi econòmica és quan s'observa als "bons empresaris"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 15 enero 2009 17:18

El Consell de Menorca detalla que la clau per als sectors artesanals és la comercialització i que es consensuaran mesures amb els empresaris

MADRID, 15 de gener (EUROPA PRESS)

La consellera de Comerç, Indústria i Energia del Govern, Francesca Vives, ha assegurat avui a Madrid que és en moments complicats com l'actual amb la crisi econòmica quan s'observa la vàlua dels "bons empresaris".

Així ho va detallar durant una visita a les empreses de les Balears que participen a la fira de del regal 'Intergrift I', la de la bijuteria i complement, 'Bisutex', així com la fira 'Iberjoia', on participen més de 30 empreses i artesans de les illes.

Vives va detallar que els empresaris que participen en aquests esdeveniments acudeixen "amb esperança" tot i la "dinàmica negativa" que travessa l'economia nacional. També ha indicat que durant aquest marc es realitzarà una trobada entre els empresaris de la bijuteria per enfocar el present exercici i analitzar si es requereixen fer "els canvis que calguin" en els plans del sector.

La presència de Balears a 'Integrift I' es basa en l'estand del Consorci per al Desenvolupament Econòmic de Balears que alberga a tres empreses de Mallorca, una d'Eivissa i 16 artesans de Menorca agrupats en la marca 'Artesania de Menorca' i 'Centre Artesanal de Menorca'. Mentrestant, a la fira 'Bisutex' participaran set empreses i a 'Iberjoia' assistiran quatre empreses de l'arxipèlag.

Per la seva banda, la consellera d'Economia i Medi Ambient del Consell de Menorca, Antonia Allés, ha expressat la seva satisfacció per ser la segona vegada que la institució participa a l'illa amb l'estand institucional del Govern.

Allés ha dit que el Consell té clar el seu suport al sector artesà, com revela el centre artesanal de l'illa que és "un referent" i que ara mateix "el repte que es té a sobre de la taula" és la comercialització dels seus productes, unit a la professionalització de l'activitat.

"Creiem que quan es dóna valor afegit al producte artesà, que també pot ser un producte turístic, s'aposta per la qualitat, i des de Menorca es treballa per impulsar una marca de garantia com és 'Artesania de Menorca', on els artesans interessats i professionals es poden acollir a ella", va exposar la consellera menorquina per destacar la presència de 16 artesans menorquins.

Segons Allés la "full de ruta" per al sector és la comercialització i ha remarcat que el Consell té un pla estratègic --que es presentarà al sector en un termini d'un mes per a consensuar actuacions "a curt mitjà i llarg termini"--, que apunta que "la cosa més important és treballar amb marca".

Contenido patrocinado