Atur.- CCOO adverteix que Balears tanca l'any amb el pitjor dada d'ocupació des del 2005

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 4 enero 2011 14:56

PALMA DE MALLORCA 4 Ene. (EUROPA PRESS) -

CCOO ha expressat la seva preocupació per l'acusada caiguda de l'afiliació a la Seguretat Social l'any 2010, del 2,28% en relació amb 2009, el segon major descens del país, sol superat per Galícia, fet que suposa "el pitjor dada d'afiliació des del mes de gener del 2005", segons ha manifestat el secretari d'Ocupació i Comunicació del sindicat, Xisco Oscat.

En declaracions a Europa Press, Oscat ha realitzat una valoració "molt negativa" de la dada d'afiliació publicat aquest dimarts pel Ministeri de Treball, que evoca que Balears ha tancat l'exercici amb un 2,78% menys de cotitzants que en el mes passat.

"Des del començament de la crisi no havia hagut tanta poca gent treballant", ha advertit, indicant que la baixa afiliació a la Seguretat Social indica que no hi ha símptomes de recuperació econòmica.

Pel que fa a les xifres de desocupació, publicades avui, que apunten a una queia de l'atur al tancament de l'any d'un 0,83% respecte a novembre (2010 ha tancat amb un augment percentual de l'atur del 0,21%), el secretari de CCOO ha admès que si bé és cert que l'any passat "es va destruir feina amb menor intensitat que en 2009", quan la crisi es va acarnissar de ple amb l'ocupació, "no hi ha cap indicador que permeti entreveure una recuperació de la feina".

"Som el borni en el regne dels cecs", ironitza Oscat en al·lusió al fet que les illes són la segona comunitat on menys va pujar l'atur en 2009 (sol per darrere de Catalunya). I afegeix que la situació de l'atur és "apressant" a tot l'Estat i possiblement la situació "passarà el 2011 de la preocupació a l'alarma".

Després d'assenyalar que en febrer els aturats que s'havien quedat sense prestació deixaran de percebre l'ajuda de 426 euros, ha criticat que el Govern està centrat en mesures dirigides a "alleujar el dèficit", en lloc d'anar encaminades a reactivar l'economia. El que cal, segons la seva opinió, són "més inversions públiques", noves revisions fiscals i racionalitzar l'administració.

"Estem en mans dels mercats, d'un sistema financer que pot decidir quin és el nostre nivell de confiança i, alhora, especular amb ell. A Alemanya l'estalvi s'icentivà durant anys, tant el públic com privat, mentre a Espanya vivim anys de boom immobiliari, saturació del mercat i crisi financera, el que situa al país en un punt complicat per sortir de la crisi", resumeix Oscat.

Contenido patrocinado