Balears lidera la caiguda de matriculacions de turismes el maig, amb un 59,1 %

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 1 junio 2009 17:05

PALMA DE MALLORCA/MADRID 1 Jun. (EUROPA PRESS) - -

Balears és la Comunitat Autònoma que ha registrat un major descens de matriculacions de turismes el maig, amb un 59,1%. Des de començaments d'any les matriculacions acumulen un descens del 55,3%, segons les dades difoses avui per les associacions de fabricants (Anfac) i venedors (Ganvam).

D'acord amb aquestes dades, el mes passat es van matricular en la comunitat balear 2.296 turismes (davant les 5.618 de fa un any), amb una retallada del 59,1% en relació amb maig del 2008. Un descens més gran que el registrat en el conjunt del país, on les matriculacions van caure el maig un 38,7%.

De fet, els majors descensos es van donar a Balears (-59,2%), Aragó (-47,8%) i Comunitat Valenciana (-46,7%). L'única comunitat on van augmentar les matriculacions el maig ha estat Navarra, amb una pujada del 14,9%.

Pel que fa al còmput global dels cinc primers mesos de l'any, de gener a maig es van matricular a les Illes 8.346 turismes.

En tot el país es van matricular en aquests cinc mesos 336.371 turismes. D'ells, 71.161 van correspondre al mes de maig. Les firmes d'automòbils Cadillac, Chrysler, Dacia, Daihatsu Ferrari i Smart han estat les úniques marques que van aconseguir incrementar els seus volums de vendes en aquest mes.

Tot i això, dins aquestes firmes d'automòbils, Dacia, Chrysler i Smart han estat les úniques amb volums generalistes, mentre que la resta (Cadillac, Ferrari i Daihatsu) són marques orientades a un mercat més limitat.

Chrysler va comercialitzar 193 unitats durant el mes passat a Espanya, cosa que representa un increment del 17%, mentre que Dacia va lliurar 504 unitats, fet que suposa una pujada del 8,9%, i Smart va matricular 574 unitats, un 51,9% més.

Ferrari, per part seva, va comercialitzar 10 unitats el maig, cosa que representa un augment del 100%, mentre que Cadillac va vendre 6 unitats el mes passat, un 20% més, i Daihatsu ha arribat a un volum de vendes de 13 unitats, un 116,7% més.

A l'acumulat de l'any entre gener i maig, Dacia, la filial romanesa del grup Renault, ha estat l'única marca al mercat espanyol que va aconseguir augmentar les seves vendes, al lliurar 2.734 unitats, el que es tradueix una pujada del 9,5%.

Contenido patrocinado