Balears va reutilitzar un total de 102 tones de pneumàtics usats durant 2007

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 7 julio 2008 17:40

PALMA DE MALLORCA 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

Balears va reutilitzar al llarg del 2007 un total de 102 tones de pneumàtics usats, fet que suposa un 2,3 % del total estatal, que puja a 18.035 tones, que en la seva majoria van ser destinades a l'exportació i al recautxutat.

Així ho va exposar Signus Ecovalor, entitat gestora del Sistema Integrat de Gestió (SIG) dels Pneumàtics Fora d'Ús (NFU), en un comunicat, en què va destacar que va gestionar un total de 18.035 tones a Balears durant 2007, a través d'una xarxa operacional que destaca per "complir eficientment el principi d'universalitat en la recollida".

Així, de l'informe anual, s'extreu que durant el passat exercici es van presentar un total de 2.682 sol·licituds de recollida de pneumàtics, i que van ser recollides per un total de 615 tallers autoritzats de l'arxipèlag.

En conjunt, Signus va valorar que la xifra total de gestió dels pneumàtics va ascendir a un total de 213.542 tones en tot el territori nacional, xifra que suposa un 3,2% més d'allò "estipulat per Llei", va sostenir l'empresa. Alhora, l'entitat va informar que a Balears es van gestionar un total de 4.348 tones.

Pel que fa al volum de reutilització nacional d'aquest material, l'empresa va destacar que el 85% dels pneumàtics es va destinar a la valorització material, mentre que el 15% restant va ser dirigit a la valorització energètica.

RECAUTXUTAT

El recautxutat consisteix a la substitució de la banda de rodament gastada per una nova, pel que suposa una forma d'"allargar la vida en servei" del pneumàtic mitjançant la seva reutilització.

L'entitat va destacar que la producció de pneumàtics recautxutats està sotmesa a reglaments internacionals d'homologació dels mateixos (R-108 per a pneumàtics de turisme i R-109 per a pneumàtics de camió de la Convenció de Ginebra de les Nacions Unides). Aquests reglaments exigeixen el compliment d'una sèrie de prestacions als pneumàtics recautxutats produïts en instal·lacions homologades.

D'aquesta manera, el procés comença amb la inspecció "minuciosa" de les carcasses per comprovar l'absència de danys (porus, i fallides de material, entre d'altres) i que, per tant, no es veu compromès ni el rendiment ni la seguretat del pneumàtic.

Contenido patrocinado