El barri d'És Molinar de Palma tindrà un edifici tutelat de 60 habitatges valorat en 5 milions d'euros

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 8 julio 2009 19:59

PALMA DE MALLORCA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -

El barri d'És Molinar de Palma tindrà un edifici tutelat de 60 habitatges valorat en 5 milions d'euros i destinat a persones grans o amb algun tipus de minusvalidesa que comptin amb pocs recursos econòmics i que no tinguin possibilitats de continuar pagant el lloguer dels seus actuals pisos.

Així ho ha anunciat avui el conseller d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, minuts després de repartir 45.000 euros en premis, atorgats als guanyadors i finalistes del concurs per al projecte arquitectònic del citat edifici, que estarà ubicat al carrer Cuba i que tindrà un Centre de Dia a la planta baixa, i al qual s'han presentat 121 propostes arquitectòniques de tot Espanya.

Carboner ha explicat que aquest immoble estarà compost per 60 petites habitatges, destinades per a una persona o una parella, mentre que, d'altra banda, disposarà de diversos espais comunitaris, com la cuina, que podran ser utilitzats per tots els veïns.

El conseller ha recordat que ja en el passat Govern del pacte de progrés, es van construir dos edificis de pisos tutelats al polígon de Llevant i en Coll d'en Rabassa (Son Rossinyol), si bé la primera planta d'aquest últim ha estat reservat finalment a l'Autoritat Portuària, de manera que "no funciona com un immoble d'habitatges tutelades".

Preguntat sobre quan estarà construït l'edifici d'és Molinar, Carboner ha apuntat que encara no se sap la data exacta, ja que, de moment, la Conselleria només té l'avantprojecte, corresponent al treball guanyador del citat concurs, que ha estat desenvolupat per l'equip d'arquitectes de Javier de las Heras, Mercedes Sánchez i Asunción Belda, sota el lema 'Vivre sa vie] i pel que ha rebut un premi de 30.000 euros.

UN SECTOR "BASTANT PARALITZAT"

Preguntat pel fet que s'hagin presentat 121 projectes arquitectònics al concurs d'idees per a la construcció del citat edifici, el conseller ha considerat que respon que el sector de la construcció està "bastant paralitzat" i, per tant, aquestes iniciatives institucionals suposen per als despatxos d'arquitectes una "fórmula d'aconseguir treball".

D'altra banda, ha explicat que els membres del jurat han resolt a favor de l'avantprojecte dirigit per Javier de las Heras per la "convincent ordenació del programa que porta a terme, organitzat segons una seqüència espacial molt encertada en les seves qualitats, tant pel que fa als espais públics, com els privats, atenent especialment a les necessitats de l'usuari, aprofitant al màxim la superfície disponible i incorporant els elements necessaris per a una correcta climatització natural".

El segon premi, dotat amb 10.000 euros, va recaure a la feina 'Al voltant del buit' de l'autora Sonia Blanco, mentre que el tercer, anomenat 'Cuba' i de l'equip d'arquitectes format per Sergi Pons i Ricard Galiana, rebrà 5.000 euros.

Contenido patrocinado