PALMA DE MALLORCA 11 Feb. (EUROPA PRESS) -
El Bloc per Palma ha denunciat avui davant de la Fiscalia els onze viatges privats de l'ex-presidenta i l'ex-gerent de l'Empresa Funerària Municipal (EFM), Marina Sans, i Óscar Collado, respectivament, que han estat facturats en la passada legislatura a aquesta empresa pública i que ascendien a més de 7.000 euros.
En un comunicat, els dirigents del Bloc per Palma Eberhard Grosske i Nanda Ramon han explicat que els serveis jurídics d'aquesta formació han trobat en aquests fets indicis d'un delicte de malversació de cabals públics, tipificat en els articles 432 a 435 del Codi Penal.
A més, han assenyalat que malgrat que Sans va tornar a la Funerària els 6.833,93 euros corresponents a nou factures de viatges privats i Turó també va pagar 3.069 euros de dos vols privats, "no se satisfà el perjudici econòmic ocasionat al consistori de Palma, perquè no figuren els corresponents interessos".
Per al Bloc, els viatges privats de Sans i Turó constitueixen, "com a mínim, un exemple clar i indiscutible de gestió irresponsable i de falta de rigor en l'administració dels recursos públics" i, d'altra banda, va exigir una investigació "a fons" de la gestió de la [EFM] per part dels actuals responsables. Alhora, va sol·licitar la documentació necessària per examinar de "primera mà totes aquelles qüestions que s'estimin pertinents".
Sans va tornar a la Funerària el passat 30 de gener els 6.833,93 euros corresponents a nou factures de viatges privats realitzats pels seus familiars en la passada legislatura i que havien estat sufragats per l'empresa pública.
Per la seva banda, Turó va pagar aquest mateix dia 472 euros d'un vol privat d'un familiar, que també ha estat facturat a la Funerària i que es van sumar als 2.597 euros que va abonar el 26 de gener corresponents a un viatge que ha fet la seva dona, Francisca Moll, a Chicago el 2005 al costat d'ell i despeses del qual, que ascendien a 5.183 euros, havia facturat a l'empresa municipal.
L'ex-presidenta i l'ex-gerent d'EFM van pagar els vols, després que l'Agència de Viatges Barceló confirmés el 29 de gener al regidor d'Hisenda de l'Ajuntament de Palma, Andreu Alcover, que Sans i Turó no havien pagat els més de 7.000 euros d'11 viatges privats que van efectuar els seus familiars i que sí havien estat abonats per l'empresa pública.
Sans atribueix a un "error" de l'agència de viatges el fet que part dels 60 viatges privats que ella mateixa o la seva secretària van encarregar des de l'oficina de la Funerària fossin facturats al compte de l'esmentada empresa pública i insisteix que tots ells havien estat pagats de la seva butxaca, tot i que ha reconegut que no tenia els comprovants.