Cabrer demana disculpes per les "errades" al metro i defensa que SFM actuà amb "total transparència i màxima legalitat"

Actualizado: martes, 22 julio 2008 18:26

A la diputada del PP li sembla "poc seriós" que s'inflin els pressupostos sumant els interessos

PALMA DE MALLORCA, 22 de juliol (EUROPA PRESS)-

La diputada del PP i ex consellera d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, va demanar avui disculpes per les "errades" i "equivocacions" que s'han detectat en el metro de Palma, si bé, va defensar que Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) sempre va actuar amb "total transparència i la màxima legalitat".

En declaracions a Europa Press, Cabrer va expressar la seva satisfacció per la reobertura del servei dilluns que ve, "perquè un altre cop els ciutadans podran tornar a gaudir d'un magnifico servei públic", i alhora va sostenir que "tota l'actuació realitzada en sota la seva responsabilitat es va fer sempre amb l'aval dels informes tècnics i jurídics pertinents".

Sobre l'auditoria jurídica feta pública avui, que apunta a "potencials responsabilitats" per part de la consultora, la direcció d'obra i alguns contractistes, la diputada popular "va animar als responsables de l'administració autònoma que acudeixin als tribunals, si creuen que ha de fer-ho". "Estem molt tranquils amb la nostra actuació", ha afegit .

"Dono bona fe que totes les persones i empreses que van treballar en la construcció del suburbà ho van fer amb una gran professionalitat i dedicant un gran esforç per realitzar una obra tècnicament molt complicada". "Si hi ha hagut algun problema demano disculpes, però a aquí a voler magnificar les coses i voler acarnissar-se contra aquestes persones, no em sembla bé", va afirmar.

INFLAR LA COMPTES

Això sí, la diputada popular, va lamentar la demagògia en les xifres i que "es vulgui enganyar als ciutadans, i fer veure que som un desastre". Segons va dir, les dades econòmiques oferts per la Conselleria de Mobilitat "no només inclouen les quatre fases del projecte del metro, si no que preveu també el cost del Parc de Ses Estacions, de l'estació Intermodal, del soterrament i del projecte del corredor Jacint Verdaguer", va precisar sobre aquesta qüestió.

Pel que fa els 28 milions d'euros invertits en els últims mesos per l'actual executiu, Cabrer va indicar que es tracta d'una xifra totalment "desorbitada", ja que es tractava d'un problema de drenatge, localitzat al polígon Son Castelló, el cost del qual hauria de rondar entre els 5 i 6 milions d'euros.

Finalment, va considerar "poc seriós" sumar el cost dels interessos que haurà d'abonar la comunitat autònoma per sufragar el deute que representa el metro, ja que és "l'única fórmula que té l'administració per poder emprendre grans projectes", va postil·lar.