La Cambra de Comerç i el teatre s'alien per fomentar l'"esperit emprenedor" entre els estudiants

Actualizado: miércoles, 22 octubre 2008 20:02

A prop de 700 alumnes de segon curs de batxillerat s'acosten a la figura de l'emprenedor a través del teatre, gràcies a la iniciativa de la Cambra de Comerç

PALMA DE MALLORCA, 22 d'octubre (EUROPA PRESS)

La Cambra de Comerç de Mallorca, amb la col·laboració de l'Obra Social de Sa Nostra, ha portat el teatre a set col·legis de Mallorca per acostar el món de l'empresa als estudiants de segon curs de batxillerat i promoure així que els joves reconeguin la figura de l'emprenedor com una opció professional.

Aquesta iniciativa, pionera entre les Cambres nacionals, pretén mostrar d'una manera gràfica i lúdica el món de l'empresa a aquests a prop de 700 alumnes, responent a les seves inquietuds i iniciant un procés de reflexió en el qual puguin donar cabuda a la figura de l'emprenedor com una sortida professional sòlida.

Segons un comunicat, la Cambra porta anys treballant amb alumnes, tant de batxiller com de formació professional, en matèria de creació d'empresa i esperit emprenedor. Durant 2007, la institució va desenvolupar un programa de Jornades de Sensibilització dirigides també a alumnes de segon curs de batxillerat, que va ser molt ben valorat tant per alumnes com per professors.

La fórmula utilitzada l'any passat va ser la de presentacions pels tècnics de la Cambra i un professor-consultor adscrit al Centre Europeu d'Empreses Innovadores de les Balears (CEEI). Aquest any, la Cambra ha decidit donar un pas més i utilitzar la fórmula teatral per a aquestes sessions, creant així un ambient molt propici per aconseguir l 'atenció i assimilació del missatge entre els assistents.

Així, el teatre aplicat a l'empresa com metodologia és alguna cosa molt nou. L'avantatge és que s'adapta exactament al tema concret a tractar. En aquest cas, recrea situacions reals d'empresa, permetent als alumnes endinsar-se en la realitat d'una organització. L'obra de teatre incorpora a més un toc d'humor, captant l'atenció plena dels assistents, que s'acosten al món de l'empresa d'una forma lúdica.

El guió de l'obra ha estat escrit especialment per a aquest programa posat en marxa per la Cambra de Comerç de Mallorca, que espera que la xarxa de 85 Cambres espanyoles també la representin, arribant així a alumnes de totes les comunitats autònomes. La Cambra té la col·laboració de l'Obra Social de Sa Nostra per al desenvolupament de l'obra de teatre com metodologia innovadora per al foment de l'esperit emprenedor entre els joves.