La comercialització de l'ensaïmada de Mallorca el 2007 va baixar més d'un 20 per cent respecte el 2006

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 17 junio 2008 16:06

D'altra banda, les importacions dels vins amb denominació d'origen de qualitat a Alemanya van augmentar un 61 per cent

PALMA DE MALLORCA, 17 de juny (EUROPA PRESS)

La comercialització d'un dels productes típics de les Illes Balears, i més concretament de l'illa de Mallorca, l'ensaïmada, va patir l'any passat un descens d'un 20,15 per cent, respecte l'any 2006.

Així ho va expressar avui en roda de premsa la consellera d'Agricultura i Pesca, Mercè Amer, qui va explicar que aquest descens de la comercialització de l'ensaïmada està relacionat amb el turisme, doncs va especificar que hi ha un turisme de qualitat que "encara" compra aquest tipus de productes, però que en la seva majoria els visitants ja no compren "com abans", va lamentar.

En aquest sentit, Amer va destacar que s'està treballant, des de la Conselleria, per obrir noves "vies de comercialització" en grans superfícies per estudiar les condicions en les quals han d'arribar les ensaïmades a aquests centres comercials, i "augmentar", un altre cop, la seva demanda entre la població autòctona i la turística.

Alhora, un sector que en el passat exercici va patir "importants" descensos en la seva comercialització va ser el de les 'begudes esperitoses' --que abraça les Herbes de Mallorca, el Gin de Menorca, les herbes eivissenques, i el Pal de Mallorca-- que va registrar una mitjana de descens del 3,56 per cent.

D'altra banda, la titular d'Agricultura va explicar que un dels productes 'estrella' pel que fa als resultats de la comercialització durant el 2007, va ser el vi amb indicació geogràfica, vendes del qual des d'Alemanya --importacions-- van augmentar "considerablement" durant l'últim exercici fins a un 61 per cent.

En aquest sentit, Amer va apuntar que el mercat alemany és un dels quals "més aprecia" la qualitat dels productes amb denominació de qualitat de les Illes Balears.

En conjunt, la Consellera va explicar que els productes agroalimentaris amb indicacions geogràfics de Balears van comercialitzar un total de 65,4 milions d'euros durant el 2007, fet que suposa una identificació del producte autòcton "tant dins de l'arxipèlag, com en altres territoris", va concloure la consellera.

Un dels productes que més auge està tenint els últims anys és el formatge Maonès, doncs segons va afirmar Amer, segueix estant present, "d'una manera important" als Estats Units, on ja es comercialitza gairebé el 7 per cent de tota la seva producció.

Contenido patrocinado