Consell.-El Govern aprova l'ocupació urgent de 42.000 metres quadrats per ampliar la Via de Cintura

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 8 enero 2010 16:30

PALMA DE MALLORCA 8 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Govern va aprovar avui, a proposta de la Conselleria d'Innovació, Interior i Justícia, declarar l'ocupació temporal i urgent de 41.970 metres quadrats de terrenys afectats pel projecte d'ampliació de la Via de Cintura Ma-20, entre la carretera de Valldemossa i el túnel de Gènova, al terme municipal de Palma i que són propietat d'un únic titular.

Després de la reunió del Consell de Govern, la portaveu, Joana Barceló, ha explicat que aquesta ocupació s'ha aprovat d'acord de manera que preveu l'article 52 de la Llei d'Expropiació Forçosa i d'acord amb la sol·licitud efectuada pel Consell de Mallorca, que, segons ha recordat, és l'administració expropiadora i impulsora del projecte.

Barceló ha explicat que l'ocupació urgent es fonamenta en la "utilitat pública" del projecte i el necessitat d'ocupació dels béns afectats per poder portar a terme el projecte. D'altra banda, ha recordat que ara mateix, la Via de Cintura Ma-20 constitueix l'única carretera de circumval·lació de gran capacitat del nucli de Palma que canalitza els fluixos de tràfic de llarg recorregut per l'exterior del nucli urbà, de manera que "suporta altes intensitats de vehicles que generen grans embuts i retencions".

La portaveu de l'executiu balear ha assenyalat que la Via de Cintura presenta un tram inicial, ja ampliat a tres carrils, que va des del seu començament fins a les proximitats de l'enllaç de la carretera de Valldemossa. Així, ha destacat que l'actuació prevista significa l'ampliació a tres carrils per sentit des del citat enllaç de la carretera de Valldemossa fins al començament dels túnels de Gènova, després de l'enllaç en Son Dureta.

Finalment, ha apuntat que l'actuació afecta un traçat de 5.740 metres, amb la finalitat d'habilitar dues calçades de tres carrils per sentit de 3,5 metres d'amplada i una mitja central d'entre 4,5 i 5 metres d'amplada. D'aquesta manera, va recalcar que "la millora de les característiques de la secció de la carretera i de les capes de rodada beneficiarà també a la seguretat viària en un tram molt conflictiu".

Contenido patrocinado