El deute de les Balears augmenta un 23,5% en el tercer trimestre fins a 4.024 milions d'euros, segons el Banc d'Espanya

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 17 diciembre 2010 13:56

PALMA DE MALLORCA, 17 Dic. (EUROPA PRESS) -

El deute de les Balears ha augmentat un 23,5% durant el tercer trimestre de l'any en relació amb el mateix període del 2009, fins a situar-se en 4.024 milions d'euros, segons les dades difoses aquest divendres pel Banc d'Espanya.

Amb això, l'endeutament de les Balears suposa el 15,2% del PIB regional i se situa com la tercera comunitat amb major proporció, només superada en aquest aspecte per la Comunitat Valenciana i Catalunya.

Tot i això, l'augment de deute de les Balears és inferior al registrat en el conjunt de comunitats, que va comptabilitzar una pujada del 27,3% en el tercer trimestre de l'any fins a registrar 107.624 milions d'euros la xifra més alta de tota la sèrie històrica. Tot i això, la ràtio de deute sobre el PIB a l'arxipèlag balear és superior a la mitjana registrada en les autonomies, xifrada en un 10,2% del PIB.

Així, l'endeutament autonòmic a nivell general s'ha accentuat com a conseqüència de la crisi econòmica, que està provocant un increment de les despeses i una caiguda molt important de la recaptació.

Les dades del Banc d'Espanya mostren a més que des de l'any 1995, l'endeutament de les regions no ha parat de créixer, batent en cada exercici rècords històrics, a pesar del compromís d'estabilitat pressupostària adquirit els últims anys.

Els ajuntaments han seguit la mateixa tendència que les comunitats i el seu endeutament va arribar a en el tercer trimestre els 36.226 milions d'euros, cosa que representa un increment del 4,6% respecte al mateix període de l'any passat.

En conjunt, el deute públic a Espanya (Estat Central, comunitats autònomes i ajuntaments) va arribar a en el tercer trimestre els 611.198 milions d'euros, el 57,7% del PIB.

Contenido patrocinado