Fitur.- El sector del turisme nàutic a Balears destaca la seva capacitat per diversificar l'activitat en la comunitat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 30 enero 2009 19:08

MADRID, 30 de gener (EUROPA PRESS)

El sector del turisme nàutic va posar avui en valor la seva capacitat per diversificar l'oferta de Balears i les seves possibilitats per cobrir les places en temporada baixa, així com per combatre la desestacionalització.

Així ho van detallar el director general de Promoció Turística de la Conselleria de Turisme, Joan Sastre, i destacats membres del sector nàutic a les illes durant una compareixença de premsa en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur).

És el cas del gerent del consorci Ib-Blau, Miguel Ángel Bonet, qui ha destacat la capacitat del sector nàutic i turístic per "desenvolupar un producte en auge" que és "molt important per a Balears

A més, va detallar que des d'aquest àmbit s'exerceix una tasca promocional de de cara a atreure el "major nombre de turistes possibles", es possibilita que els empresaris "aconsegueixin negoci a l'exterior" pel valor del 'know-how' de Balears i familiaritzar la societat amb aquesta tasca.

Per la seva banda, la presidenta de l'associació Bitàcola --dedicada a la promoció del turisme nàutic sostenible--, Silvia Riera, va detallar que el "turisme blau" beneficia a tots els sectors del litoral i l'interior i va posar com un exemple del valor d'aquest producte la creació d'un operador turístic internacional de turisme.

En aquest sentit, ha recalcat que es pretén signar per la seva associació un conveni amb les estacions nàutiques d'Eivissa i Menorca i treballar amb les agències de viatges.

D'altra banda, la presidenta de la Federació Balear d'Estacions Nàutiques, Maria Teresa Custems, ha destacat la capacitat d'aquests centres per "crear destinacions" i de generar una oferta complementària.

Mentrestant, el president de l'Associació de Navegants, Juan Poyatos, ha remarcat la innovació que presenta el sector com mostra la creació d'un sistema d'alerta per missatges a mòbils en alta mar.

Juan poyatos, president d'associació de navegants, sms naufragi, evitar danys físics, enviar informació en missatge, forma de promoció.

Finalment, Sastre va detallar que "a partir d'ara" el turisme nàutic es preveu com "un producte turístic" i ha destacat la seva capacitat per donar "bon servei i fidelitzar al client".

Contenido patrocinado