Gesa Endesa va aconseguir el 2007 obtenir lectures reals en el 98,95% dels comptadors d'electricitat i gas existents

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 16 mayo 2008 21:13

PALMA DE MALLORCA, 16 de maig (EUROPA PRESS)

Gesa Endesa va subratllar avui que durant el 2007, va aconseguir obtenir lectures reals en el 98,95 % dels comptadors d'electricitat i gas existents, tot i que el 14 % dels mateixos estan a l'interior dels habitatges, el que "dificulta enormement l'èxit de la lectura".

En un comunicat, Gesa Endesa va informar que anualment, inverteix més de 200.000 euros en campanyes de recuperació de lectures reals, el que s'ha traduït en una disminució gradual de les reclamacions per lectura que durant l'any passat, va ser d'un 0,016 % sobre els contractes facturats.

A més, va recordar que anualment, es realitzen més de 5 milions de lectures mitjançant la visita cada dos mesos als subministraments elèctrics i de gas, de manera que si aquesta visita, per alguna causa, no és efectiva, es posa a disposició del client múltiples mitjans per a l'aportació de la seva lectura.

Entre ells, va citar els cartells d'avís en portals d'edificis, en els quals s'indica la pròxima data de lectura; les targetes per a l'aportació de lectura pel client; l'atenció les 24 hores al telèfon d'Atenció al Client (902 500 902) i en la pàgina Web www.endesaonline.com.; i els 25 punts de servei i oficines comercials repartides per tota la geografia balear.

[Gesa] Endesa va recalcar que el seu objectiu és obtenir el major nombre de mesuraments reals amb les quals evitar l'acumulació de consums en una factura posterior "amb el consegüent perjudici per als clients".

D'altra banda, la companyia elèctrica va indicar que a més de les accions habituals, es realitzen anualment diverses campanyes de qualitat, en les quals amb l'aportació de mitjans extraordinaris, "s'aconsegueix incrementar l'efectivitat del procés per arribar als nivells de lectura real que s'han aconseguit".

En aquest sentit, va detallar que s'han posat en marxa campanyes de comunicació a través de missatges en la factura, comunicació per correu i màrqueting telefònic, així com la disposició de línies de telèfon gratuïtes per a la comunicació de la lectura.

A més, va afegir que també es porten a terme campanyes de visites a subministraments fora de la ruta habitual de lectura per a l'actualització de direccions; solució de problemes d'accés als comptadors, localització de subministraments amb ubicacions o direccions complexes; i campanyes especials en temporada d'estiu en zones de marcada estacionalitat.

Finalment, va recordar que Gesa Endesa té l'obligació legal de capturar les lectures reals dels comptadors i d'inspeccionar els equips de mesura, com a mínim, un cop l'any.

Contenido patrocinado