PALMA DE MALLORCA, 8 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Afers Socials, Promoció i Immigració, l'Institut Balear de la Dona i els Consells Insulars han promogut una campanya de consciència social, que amb el títol 'Mateixos drets, mateixes obligacions', aposta per promoure la igualtat en el repartiment de les funcions entris home i les dones que afecten diversos àmbits de la vida quotidiana, com són les tasques de llar, el temps d'oci i els càrrecs de responsabilitat.
Durant la presentació de la campanya, la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, Josefina Santiago, va assenyalar que el principal objectiu de la iniciativa és aconseguir que la societat "reflexioni, perquè es puguin canviar els models que han de veure amb el sexisme".
Així, la iniciativa està basada en "imatges de situacions reals" relatives a les tasques domèstiques de les quals, generalment, continuen ocupant-se les dones i als càrrecs directius gestionats, en major mesura, per homes.
A més de Santiago han assistit a l'acte la directora de l'Institut Balear de la Dona, Lila Thomàs; la consellera de Joventut i Igualtat del Consell de Mallorca, Josefina Ramis; el de Família i Ciutadania del Consell de Menorca, Esteve Ferrer; el director insular de Família, Antoni Anglada; la consellera de Política Social i Sanitària del Consell d'Eivissa, Patricia Abascal, i la d'Igualtat del Consell de Formentera, Sonia Cardona.
Alhora, ha participat una de les protagonistes de les tres imatges que il·lustren la campanya. Es tracta d'Aina Espases, directora d'una planta de formigó a Mallorca i responsable d'un equip de vuit homes, qui va explicar que, tot i que en un primer moment "se sorprenen" al veure'l al comandament d'homes, "mai han posat en dubte la seva capacitat per desenvolupar el seu treball", va afirmar
Les altres dues imatges de la promoció se centren en Víctor, un jove que comparteix amb la seva parella els treballs de la casa i l'atenció del nen, i en un grup de ciclistes en què participen homes i dones, que comparteixen el temps d'oci. La campanya recollirà aquestes tres imatges "reals" en un fullet del qual s'editaran 200.000 exemplars.
En el mateix fullet hi ha un qüestionari perquè la família ho ompli i pugui comprovar com es reparteixen les tasques a la casa els membres de la parella.
La iniciativa té un cost inicial de 35.000 euros, que seran finançats pel Govern i els Consells Insulars. La campanya continuarà al llarg de tota la legislatura amb altres formats i propostes, tenint en compte que "els processos transformadors d'actituds, no es fan d'un un dia", tal com va precisar Esteve Ferrer.