PALMA DE MALLORCA 7 Feb. (EUROPA PRESS) -
El Govern balear ha donat avui a conèixer a les empreses tecnològiques vinculades al sector turístic de les illes els avantatges que ofereix el programari Biblioteca d'Infraestructura de Tecnologies de la Informació (ITIL), amb una jornada divulgativa que ha tingut lloc al Parc Bit, que organitzà el clúster d'empreses 'turisTEC'.
L'obertura de la trobada ha anat a càrrec de la directora general de Promoció Industrial de la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia, Maria Sintes; i del director general d'R+D+I de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, Pere Antoni Oliver, els qui exposaren als assistents aquesta metodologia, la més reconeguda mundialment per definir tots els processos relacionats amb l'administració de les Tecnologies de la Informació (TI).
Segons ha exposat la Direcció General de Promoció Industrial en un comunicat, la trobada "suscità interès" entre les empreses del sector a les illes --consultores, grups turístics i empreses TIC--, de manera que qualificà d'"èxit" la convocatòria, en què es va exposar un marc de referència ITIL, que descriu un conjunt de processos de gestió recomanats (best practices) per al lliurament de serveis de tecnologies de la informació d'alta qualitat.
A més, la trobada ha servit per explicar un dels projectes d'empreses agrupades més importants de les Balears, que consisteix en implantar i certificar el sistema de gestió de les empreses participants a partir del model ITIL. Es tracta companyies que, gràcies al sector turístic, se n'han anat especialitzant en el desenvolupament de solucions tecnològiques i s'han convertit en un sector exportador.
'TurisTEC' és un grup de treball integrat per les principals empreses de les Balears especialitzades en tecnologies aplicades al turisme, així com l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI) i la Fundació IBIT, així com que la jornada ha comptat amb el patrocini de la conselleria de Comerç, Indústria i Energia i la d'Economia, Hisenda i Innovació.
Cal recordar que el model ITIL sorgí a finals dels anys 80 i, en aquest temps, s'ha convertit en un estàndard mundial per a la gestió del servei de les tecnologies de la informació, que estableix un conjunt cohesionat de pràctiques que inclouen tant el sector públic com el privat.