PALMA DE MALLORCA, 13 Oct. (EUROPA PRESS) -
Alumnes de diferents centres de primària i Secundària de les illes van a participar aquest curs en els programes 'Actua contra el càncer, actua per a la teva salut' i 'El bosc encantat', amb els quals es pretén ensenyar als joves com prevenir el càncer.
La iniciativa ha estat presentada pel director general d'Innovació i Formació del Professorat, Miquel Perelló, juntament amb la presidenta de la Junta de les Balears de l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), Teresa Martorell.
La Conselleria d'Educació i Cultura, a través de la Direcció general d'Innovació i Formació del Professorat, ha posat a disposició del professorat aquests programes, que desenvolupa la Junta de les Balears de l'AECC.
L'objectiu d'aquests programes és que l'alumnat pugui aprendre, de manera lúdica, com prevenir la malaltia, i alhora a mantenir hàbits saludables, com no fumar ni beure o fer exercici, entre d'altres.
'Actua contra el càncer, actua per a la teva salut' és un programa dirigit a l'alumnat de cinquè i sisè de Primària i primer i segon d'ESO, en què s'informa sobre el càncer i la seva prevenció, mitjançant sis mòduls específics: càncer, alimentació, alcohol, exercici físic, sol i tabac.
Es pot accedir en aquest programa a través de la pàgina www.aecc.es i fent ús d'una clau d'accés personal. L'alumnat i els docents treballaran amb un programa interactiu i amb un disseny atractiu que facilita l'adquisició de coneixements.
'El bosc encantat' és un programa dirigit a l'alumnat de segon, tercer i quart de Primària. Es tracta d'un nou projecte de prevenció a l'àmbit escolar que treballa l'educació emocional. La seva finalitat és dotar l'alumnat de les estratègies de control emocional necessàries per evitar en el futur el consum de tabac i d'alcohol.
El programa es desenvolupa a través d'un joc, presentat en CD, en un entorn imaginari: un bosc encantat al qual habiten fades, bruixes, follets i on es troben castells abandonats i llacs misteriosos.
A mesura que se'n va desenvolupant el joc es porten a terme exercicis de modelat, d'expressió emocional, proves per generar estats emocionals positius, proves d'exposició a estats emocionals negatius o pautes de regulació, entre d'altres.