L'Associació Hotelera de Menorca demana al Consell un pla de xoc immediat dirigit als mercats espanyol i italià

Actualizado: jueves, 8 mayo 2008 19:16

MENORCA, 8 May. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Hotelera de Menorca (Ashome) va sol·licitar al Consell Insular l'elaboració d'una campanya promocional de xoc, a partir d'aquest mes, dirigida a recuperar els mercats espanyol i italià. El president de l'entitat, Joan Melis, va argumentar que aquest pla conjunt "ho han demanat els associats" amb l'objectiu d'estimular "el retard de reserves" detectat pel sector.

De fet, Melis ha reconegut que des dels mercats emissors "adverteixen" que no s'està produint la demanda d'altres anys.

En una carta dirigida al conseller insular de Turisme, Lázaro Criado, Ashome també va demandar la creació d'un pla d'actuació, a mitjà i llarg termini.

Es tractaria "d'un full de ruta" que permeti incidir en "la recuperació dels principals mercats turístics europeus", sense descuidar el nacional. De totes maneres Melis sí va voler reconèixer el treball realitzat des del Consell per atreure nous mercats i va posar com a exemple l'acord tancat amb el principal tour operador rus Natalie Tours.

Melis va atribuir la situació actual a la crisi econòmica i a la competència d'altres destinacions turístiques "a prop d'Europa, amb una oferta ben estructurada i de qualitat".

També va realitzar autocrítica i va recordar que mercats "com l'alemany o el britànic" busquen confort en les seves vacances, però a Menorca "no s'ha renovat, prou, la planta hotelera".

Un altre dels dèficits detectats pels hotelers menorquins en les seves enquestes a clients, en especial alemanys, se centra en "la falta d'oferta cultural i d'oci".

Davant aquesta situació, el president d'Ashome va considerar que l'entitat "ha d'intentar liderar" un debat de "tota la societat menorquina" per decidir quin ha de ser el futur del sector. Per a Melis "si no decidim què volem fer" ens espera un 2009 "complicat", mentre que pel 2011 "tindríem uns problemes importantíssims".

De totes maneres, no va voler llançar un missatge victimista i va recordar que l'entitat ja ha invertit, en els últims mesos, gairebé 400.000 euros per promocionar el seu portal a Internet www.visitmenorca.com. Els dirigents de l'entitat van recordar que s'ha inserit publicitat en línies aèries, premsa escrita i en línia, així com a ràdio i televisions locals.