L'Autoritat Portuària invertirà 116 milions d'euros en obres en el port d'Eivissa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 5 septiembre 2008 19:17

EIVISSA, 05 de Setembre (EUROPA PRESS)

L'Autoritat Portuària de les Balears (APB) té previst invertir 115,7 milions d'euros en la nova terminal de mercaderies i passatgers de línia regular projectada en el port d'Eivissa, una iniciativa que està inclosa en el Pla d'Empresa de l'entitat i que inclou la construcció d'una esplanada i dos pantalans, als quals es destinarà un muntant de 70 milions d'euros.

Segons va esgrimir avui en declaracions a Europa Press el president de l'entitat, Francesc Triay, els treballs tenen una durada estimada d'execució de 24 mesos. Alhora, després a la creació d'aquesta nova superfície en Botafoc, l'Autoritat Portuària preveu construir una estació marítima per al tràfic de passatgers de línia regular, amb una inversió estimada de 10,8 milions d'euros.

Triay va remarcar que "amb aquesta infraestructura s'aconseguirà que els passatgers embarquin i desembarquin amb total seguretat directament als vaixells, sense necessitat de transitar pels molls". Per a això s'instal·laran passarel·les fixes i mòbils amb un cost global de 19 milions d'euros, ha afegit .

Triay va apuntar que aquest és un programa d'inversions "molt fort" destinat a remodelar el transport d'Eivissa, "sense respondre ja a estimacions", sinó a un pla de construcció complex, amb l'Avaluació de l'Impacte Ambiental aprovada, el projecte tècnic fet i la inversió a fer disponible.

El president de l'Autoritat Portuària va agregar que la conjuntura econòmica és també "l'adequada" ja que hi ha una demanda "brutal d'obra publica i una necessitat de reactivar l'economia impulsant aquest tipus de construccions", causa per la qual va considerar que "no es pot trobar un moment més oportú per emprendre els treballs i arribar a un acord entre administracions".

També en el Pla d'Empresa es preveu una inversió estimada de 16 milions d'euros per a la millora dels molls adjacents al barri de la Marina de Eivissa, així com per a la construcció d'una nova estació marítima en el contramoll per al tràfic de passatgers amb l'illa de Formentera.

La proposta inicial de remodelació del port d'Eivissa, plantejada en un començament amb l'estudi d'alternatives del 2003, el Pla Director del 2004 i la redacció del Pla d'Usos del 2006, "ha estat objecte de projectes tècnics de construcció amb importants millores de tipus estructural al llarg dels anys", segons va apuntar Triay, qui, a més, va agregar que "especialment, s'han incorporat puntals en els pantalans per reduir l'impacte ambiental de la zona".

En els molls de Botafoc, l'Autoritat Portuària de les Balears ha planificat una superfície adequada al tràfic de passatgers de línia regular i mercaderia general rodada, allunyada del centre urbà i amb prou garanties de seguretat.

OPOSICIÓ D'AGRUPACIONS ECOLOGISTES

Aquesta inversió ha estat titllada d'"exagerada i especulativa" per part del Grup d'Estudis de la Naturalesa que va denunciar que el valor d'aquest projecte s'ha incrementat en un 450 % respecte al previst en el Pla d'Usos del 2006, ja que segons els ecologistes es preveien fins a cinc alternatives de les quins, l 'elegida, "és la més cara i la més agressiva amb l'entorn natural i urbà de l'illa".

Per aquesta causa, des de l'agrupació, sol·liciten als partits polítics "que han reconegut, des de sempre, la desproporció i l'atemptat que suposa aquest projecte", plantegin al·legacions "demandant la seva retirada".

ASSEMBLEA D'EIVISSA PEL CANVI

Sobre aquesta qüestió, la coalició Eivissa pel Canvi (Exc), formada per independents i pels partits ERC, GEN. i IU, decidirà avui des de les 20.30 hores, en assemblea, la seva posició sobre l'esmentat projecte d'ampliació. Membres de l'agrupació ja han manifestat la seva oposició al projecte presentat per l'Autoritat Portuària que abraça una superfície de vuit hectàrees i exigeixen una reducció important.

Aquesta trobada precedeix al qual es produiran en els pròxims dies per una comissió de treball, integrada per l'Autoritat Portuària, Consell i Ajuntament de Vila, per abordar les dimensions definitives d'aquestes noves instal·lacions portuàries, per a la qual fins i tot s'han d'ajustar les agendes dels seus màxims representants, segons van concretar a Europa Press les tres administracions. La Federació Socialista d'Eivissa, per part seva, insisteix al necessitat que s'escometi "com més aviat el projecte".

EXHIBICIÓ DEL PROJECTE ENTRE MAJORISTES DE CREUERS

El projecte tècnic que centra el debat d'avui i que es preveu executar aquest mateix mes per les administracions implicades serà, per cert, exhibit per l'Autoritat Portuària a a prop de 20 directors de vendes i màrqueting de les principals empreses majoristes de creuers del món "amb la finalitat de donar-los a conèixer els detalls de l'esmentat projecte".

Una trobada que va ser valorat avui positivament per la consellera de Turisme del Consell Insular d'Eivissa, Pepa Marí, qui va considerar que servirà "per donar-los a conèixer aquest important sector turístic els nostres principals atractius".

Per la seva banda, el president de Foment del Turisme d'Eivissa, José Tur Olmo, va considerar que "és imprescindible reprendre un tipus de visitants que cada vegada recala menys a les Pitiüses per problemes estructurals i concloure la polèmica generada entorn de port sí o port no".

Contenido patrocinado