Les aerolínies de Star Alliance es podrien veure afectades per la venda de Spanair

Actualizado: martes, 1 abril 2008 16:58

Austrian Airlines celebra el seu 50 aniversari centrada en un important pla d'expansió, que té un finançament de 150 milions

VIENA, 1 d'abril (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Ambra Canale) -

La venda de Spanair podria afectar la cooperació d'aquesta amb les companyies integrades a Star Alliance, de la qual també forma part l'aerolínia del grup SAS, tenint en compte la possibilitat que la companyia acabi en mans d'altres aerolínies no pertanyents a l'esmentada aliança.

En aquest sentit, el director general per Espanya i Portugal d'Austrian Airlines, José Pereira, va considerar que la venda de Spanair no només podria influir l'aerolínia austríaca, sinó també a la resta de membres de l'aliança aèria.

"Encara no està decidit, però arribat el dia que es sàpiga en quina direcció va Spanair per descomptat que tendrà un impacte en la nostra cooperació i possiblement en la cooperació amb Star Alliance, però ja es veurà al seu temps", va considerar Pereira en el marc de la celebració del 50 aniversari de Austrian Airlines a Viena.

En aquest sentit, el director general per Espanya i Portugal d'Austrian Airlines va recordar que l'aerolínia austríaca té dues freqüències diàries des de Barcelona-El Prat i un codi compartit amb Spanair -des que l'espanyola va entrar a Star Alliance-- per a dos vols diaris entre Madrid-Barajas i Viena.

Pereira va assegurar que l'aerolínia s'ha marcat com a objectiu tenir almanco una freqüència des de l'aeròdrom madrileny a l'aeroport de connexió -centre d'interconnexió de vols-- de la capital austríaca, tot i que "el que passi amb Spanair serà un factor determinant". Alhora, va considerar que el mercat de la regió madrilenya "té el potencial" per tenir una tercera freqüència, que precisament aportaria Austrian Airlines.

L'aerolínia, que té una quota de mercat del 60% en rutes des d'Espanya a destinacions de l'est d'Europa, va transportar 10,8 milions de passatgers el 2007, amb un creixement del 7%, tot i que, amb les previsions "més optimistes", preveu arribar als 11,5 milions de viatgers durant el present exercici gràcies a un important pla d'expansió.

En els tres primers mesos de l'any, Austrian Airlines va incrementar entre un 1% i un 2% les vendes a Espanya, on té una quota de mercat de mercat d'entre el 40% i el 45% per a les rutes entre el país i Viena, i del 2,5% en el cas de les vendes totals generades a Espanya.

EXPANSIÓ.

El director general per a Espanya i Portugal d'Austrian Airlines va destacar l'important pla d'expansió que posarà en marxa pròximament l'aerolínia, gràcies a una ampliació de capital realitzada per l'empresari Al Jabel de 150 milions d'euros, que elevarà la seva participació en l'empresa fins el 12%.

Així, la companyia llançarà noves rutes des de l'aeroport de connexió de Viena a Nizhniy Novgorod (Rússia), Sotxi (Rússia) i Baia Mare (Romania) a partir d'aquesta temporada d'estiu, a les quals se sumaran els enllaços a Riyadh i Jeddah (l'Aràbia Saudita) a partir del pròxim mes d'agost. Pereira va recordar el "gran potencial" dels països de l'est d'Europa, tenint en compte que amb la seva adhesió al tractat de Schengen "no tindran problemes de visats o passaports". "Son països en gran auge i si podem aprofitar això per descomptat que estarem allà", va recalcar.

Pel que fa al Pròxim Orient, l'aerolínia, a més de tenir noves rutes, preveu "augmentar la qualitat" de la classe 'business' amb la incorporació de quatre Airbus amb una configuració especial de 24 seients de 'business' i un centenar a 'economy' -turista-. Alhora, el A320 a l'any que previsiblement rebrà fins a 2012 ja tindrà aquesta innovadora divisió.

Austrian Airlines, amb una flota de 102 avions, vola des de Viena a ciutats com Bangkok, Tòquio, Delhi, Pekin, Chicago, Washington, Nova York i Toronto, a més de Barcelona, Tel Aviv, Damasc, el Caire o Dubai. Enllaça 48 destinacions de 24 països i el seu accionariat està liderat amb un 35 per cent pel consorci d'empreses estatals OIAG -equivalent a la SEPI espanyola-- i per un 12% de Al Jaber, mentre que la resta es reparteix entre diversos organismes i el mercat.