Les fortes pluges interrompen durant mitja hora el Metro de Palma entre l'Estació Intermodal i Jacint Verdaguer

Actualizado: martes, 31 mayo 2011 20:07

Els convoys només sortien i arribaven entre les 13.30 i les 14.00 des de Són Costa-Son Forteza, de manera que es va interrompre en dues parades


PALMA DE MALLORCA, 31 May. (EUROPA PRESS) -

La forta tempesta que ha patit Palma aquest matí ha provocat una entrada d'aigua en una reixeta de ventilació del metro en Jacint Verdaguer, el que ha provocat la interrupció d'aquest servei entre les 13.30 i les 14.00 hores entre l'Estació Intermodal i la parada de Jacint Verdaguer i entre aquesta i l'estació de Son Costa-Son Forteza.

Així ho ha informat a Europa Press el director general de Mobilitat en funcions, Antoni Verger, qui ha precisat que en cap moment es va haver de parar el funcionament del metro, sinó que únicament per "precaució" es va optar per impedir que aquest mitjà de transport travessés les dues esmentades parades.

En aquesta línia, ha explicat que els convoys només van sortir i van arribar durant l'esmentada mitja hora a la tercera estació des de Palma, Son Costa-Son Forteza, des d'on partien amb total normalitat cap a la UIB.

D'aquesta manera, ha assenyalat que es van paralitzar dos convoys d'anada des de l'Estació Intermodal de Palma i dos de tornada des de l'estació Son Costa-Son Forteza, a causa de l'entrada d'aigua a l'estació de Jacint Verdaguer a través d'una reixeta de ventilació, situada a peu d'asfalt.

Verger ha detallat que hi ha hagut un moment en el qual els embornals de Jacint Verdaguer "no donaven abast per la intensitat de la pluja", el que va provocar que es precipités aigua per l'única reixeta de ventilació a les vies del metro.

En aquesta línia, el director general de Mobilitat en funcions ha apuntat que per garantir la "màxima seguretat", s'ha optat per impedir que el Metro travessés l'estació de Jacint Verdaguer, tenint en compte que l'aigua podia fer contacte amb la catenària, mentre aquest mitjà de transport elèctric estava circulant.

Tot i això, ha recalcat que el Metro ha funcionat "perfectament" entre la UIB i l'estació Son Costa-Son Forteza, raó per la qual s'ha ofert als viatgers del metro la possibilitat que arribessin en tren a l'esmentada estació i d'aquí enllaçar amb el Metro.

Així, ha recordat que al no ser elèctric, el tren, que comparteix corredor i estacions amb el Metro, podia funcionar amb normalitat, malgrat la pluja i, per tant, no havia "cap risc" per als passatgers.

L'ÚNICA SOLUCIÓ TÈCNICA POSSIBLE

D'altra banda, Verger ha recordat que quan es varen fer les obres de reforma del metro a començaments d'aquesta legislatura, degut a les fortes inundacions que va patir aquest mitjà de transport, es van col·locar al polígon de Son Castelló dos grans canalitzacions de dos metres de diàmetre en Gran Via Asima i Tintorers.

Tot i això, ha indicat que aquesta solució tècnica per evitar l'entrada d'aigua en el Metro no es va poder portar a terme en Jacint Verdaguer, ja que no existia espai físic entre el sostre de l'estació i l'asfalt per col·locar una nova canalització.

Per aquesta raó, ha subratllat que es va optar per millorar el sistema d'embornals i canalitzacions, si bé ha afirmat que és conscient que aquesta solució té una "certa dosi de fragilitat", a causa que ha reconegut que quan plou amb intensitat, "sempre es pot produir un problema d'entrades puntuals d'aigua en determinades reixetes de ventilació que estan a peu d'asfalt, en el cas que els embornals no donin abast".

Finalment, Verger ha ressaltat que a aquest carrer es li va donar l'única solució tècnica possible, a causa que la reixeta de ventilació no es pot canviar de lloc, tenint en compte que està relacionada amb uns ventiladors col·locats a l'estació de Jacint Verdaguer.