Mesquida aprecia que el mercat alemany està millor que el britànic a Balears però veu complicat fer previsions

Actualizado: lunes, 15 junio 2009 19:02

MADRID, 15 Jun. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha afirmat avui sobre Balears que el mercat alemany es troba millor que el britànic des de començament d'any, tot i que ha admès que "és complicat fer previsions" sobre arribada de turista en la temporada d'estiu tant en aquest destí com a nivell nacional, perquè existeixen "incerteses" i els consumidors estan ajornant fins a l'últim moment les opcions de compra.

Sobre el context que travessa el turisme per al període d'estiu, Mesquida ha apuntat que molts dels viatgers ajornen la seva decisió en espera "d'ofertes d'última hora", pel que resulta complicat fer previsions sobre el nombre de visitants que poden recalar en el període d'estiu.

A més, ha recordat que el Consell de Ministres va analitzar fa poc una previsió a nivell nacional dels mesos d'estiu, que xifrava una disminució del turisme internacional sobre el 10%.

Així ho va exposar després del lliurament avui a Madrid del diploma que reconeix com Agrupació Empresarial Innovadora al pla estratègic del Clúster d'Innovació Tecnològica en Turisme de les Balears, durant un acte que va presidir el mateix secretari d'Estat.

També va detallar als mitjans de comunicació que el sector, tant a les illes com a nivell nacional, té les conseqüències d'una crisi econòmica que afecta als principals països emissors de turistes a Espanya, pel que ha dit que presumiblement el present exercici "no serà un any d'èxit per al turisme" d'acord amb la situació.

BALEARS, DESTÍ PREFERIT

A més, ha indicat que en el cas insular pot haver mercats "que es comportin millor que altres" tot i que ha confiat que Balears "sigui un dels destins preferits" pels turistes internacionals.

El secretari d'Estat de Turisme també ha recordat que s'ha impulsat el programa pilot per desenvolupar el Turisme Sènior a Europa amb la Conselleria del ram del Govern balear i amb la Junta d'Andalusia, per exposar a continuació que aquesta idea pot tenir èxit pel mercat potencial que comprèn.

"El que pretenem és portar turisme sènior europeu a partir d'octubre. És veritat que potser ara no és el millor moment econòmic per posar en marxa aquesta iniciativa, però la realitat és que fa molts anys que ve parlant d'aquest projecte i hi ha la determinació de posar-ho en marxa", ha remarcat Mesquida.

En aquest sentit, va subratllar que existeix al voltant de cent milions de persones entre 55 i 75 anys a Europa i que aproximadament la meitat "mai ha sortit del seu país", pel que ha considerat que aquest programa, a banda de l'activitat econòmica, "enforteix la idea de ciutadania europea".