La ministra de Foment explicarà la setmana que ve al Congrés el seu model d'AENA

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 20 agosto 2008 16:57

MADRID, 20 d'agost (EUROPA PRESS)

La ministra de Foment, Magdalena Alvarez, compareixerà la setmana que ve al Congrés per explicar les bases sobre les quals s'assenta el nou sistema de gestió aeroportuària d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), compareixença que va ser aprovada per unanimitat a la Diputació Permanent de la Cambra després d'haver estat sol·licitada per diversos grups de l'oposició i per la pròpia ministra, que ja havia ofert acudir a la Cambra quan el Consell de Ministres va aprovar el seu projecte.

La mesura presentada pel Govern se centra especialment en l'autonomia financera dels aeroports, la cohesió territorial i l'escissió d'AENA en dues entitats empresarials estatals diferenciades, de tal forma que d'una banda quedarà la navegació aèria i per un altre la gestió dels aeroports. L'oposició va coincidir a assenyalar que les mesures aprovades són "insuficients", "poc concretes" i "realitzades sota la improvisació".

Així, CiU i PNB van defensar la compareixença de la ministra per aclarir les contradiccions del Govern i per "saber a què atenir-se", mentre que tant ERC-IU-ICV com Coalició Canària van arribar a afirmar que les propostes del Govern "són una muntanya de maquillatge per mantenir el monopoli d'AENA". Finalment, el PP va exigir detalls per saber "què se'n va a fer amb el 30% del capital d'AENA privatitzat". Davant ells, el PSOE va dir confiar que la setmana que ve, en la compareixença de la ministra, es puguin aclarir dubtes i aportar solucions positives entre tots.

NI CHACÓN, NI CABRERA, NI CORBACHO

Alhora, la Diputació Permanent del Congrés va rebutjar la compareixença urgent de la ministra de Defensa, Carme Chacón, que demanaven tant el PNB com el PP per presentar mesures de seguretat de la flota pesquera espanyola de l'Oceà Índic davant la pirateria.

Així, PNB i PP van posar de manifest la "crucial" i "angoixant" situació per la qual estan passant els pescadors espanyols, que temen que ocorri el mateix que en el "desgraciat" segrest del 'Platja de Bakio'.

Per contra, el socialista Jesús Cuadrado va insistir que manar una fragata per vigilar l'Oceà Índic és "una mesura absurda" i "molt irresponsable" doncs considera que aquest problema cal tallar en l'àmbit europeu o internacional. Per part seva, ERC veu interès a la compareixença de Chacón però no creu que sigui urgent per celebrar-la aquest mes.

L'òrgan que substitueix al ple en els períodes no ordinaris de sessions també va rebutjar la pretensió del PP perquè el ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, detallés les mesures que va a prendre l'executiu per "frenar l'increment alarmant" de la desocupació que revelen les xifres de l'Enquesta de Població Activa i de la Seguretat Social.

Tampoc es van apreciar suficients raons d'urgència per atendre la petició del PP perquè la ministra d'Educació i Política Social, Mercedes Cabrera, concreti aquest mes com va a afectar la crisi econòmica al desenvolupament de la llei de dependència i amb quina dotació van a poder comptar les comunitats autònomes per posar en marxa els serveis que preveu aquesta norma.

Contenido patrocinado