Policia Nacional reparteix 14.000 tríptics informatius per fomentar la seguretat dels turistes que visiten les illes

Actualizado: miércoles, 30 julio 2008 16:15

PALMA DE MALLORCA, 30 de juliol (EUROPA PRESS)

El Cos Nacional de Policia ja ha repartit a Balears un total de 14.000 tríptics informatius en els quals els turistes, tant nacionals com estrangers, trobaran consells bàsics per evitar ser víctimes de possibles fets delictius.

Així ho va explicar en roda de premsa el delegat de Participació Ciutadana de la Prefectura Superior de Policia de Balears, i enllaç de Turisme a l'arxipèlag, Jaime Bergas, que va destacar que a més dels tríptics en els quals els turistes reben informació i protocols d'actuació "aconsellables" durant la seva estada, també s'ha editat un DVD que serà repartit per les principals cadenes hoteleres, així com en els establiments turístics perquè els treballadors "estiguin atents" al 'modus operandi' dels delinqüents.

En aquest sentit, Bergas va apuntar que aquests fullets s'han repartit també en aeroports, ports marítims, comissàries locals i de districte, així com a 'rent a car', flota dels quals supera els 25.000 cotxes de lloguer, de l'arxipèlag perquè els turistes tinguin un accés directe a la informació i sàpiguen prevenir qualsevol mena de furts.

Aquesta campanya informativa abraça tot el territori nacional, ja que Espanya figura com el segon destí turístic mundial més demandat, de manera que "cal prendre les mesures que facin falta", va apuntar Bergas, i s'emmarca dins 'l'Operació Estiu', que ja es va iniciar en l'any 2002.

Entre les principals mesures a "tenir en compte" pels turistes des de la seva arribada a les illes figura no deixar objectes de valor a l'interior dels vehicles, prestar atenció a cada moment a les seves pertinences, fins i tot a l'interior de l'hotel, ja que segons va apuntar Bergas, en ocasions personal aliè a l'establiment es "cola" i intenta furtar les pertinences dels clients.

En aquest sentit, la Policia Nacional ha posat al servei dels turistes que es vegin afectats per aquests furts, un telèfon d'atenció les 24 hores del dia --902 102 112-- a través del qual podran interposar les denúncies pertinents, i podran recollir-les i firmar-les en qualsevol comissaria del territori nacional, va postil·lar Bergas.

ELS EMPRESARIS DENUNCIEN

Entre les queixes més denunciades per part dels empresaris turístics i les principals cadenes hoteleres, en el cas de Palma, i més concretament a la Platja de Palma, destaca l'eliminació dels coneguts 'trilers', la revisió dels caixers automàtics --molt comuna la "trampa" de retenir la targeta de crèdit en el dispositiu, i després el lladre s'acosta fent-se passar per personal de l'entitat, i així fer-se amb el 'pin' per treure tots els diners possible--, així com els robatoris en platges.

Alhora, Bergas va sostenir que la venda ambulant i el cas del 'botellón', que es produeix durant els caps de setmana al Passeig Marítim de la capital balear, també són assumptes que preocupen "molt" els empresaris turístics.