El PP vol modificar la llei de ports perquè Menorca tingui una Autoritat Portuària pròpia

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 3 octubre 2008 19:44

MENORCA 3 Oct. (EUROPA PRESS) -

El PP de Menorca vol "modificar" la llei estatal de ports i de la marina mercant perquè l'illa tingui la seva "pròpia autoritat portuària" i no depengui de l'actual que és d'àmbit autonòmic i té seu a Palma.

Així ho va exposar avui el portaveu popular a l'ajuntament de Maó i expresident del partit a l'illa, Juan Manuel Lafuente, en resposta a l'última decisió de l'Autoritat Portuària de les Balears de deixar al Club Marítim de Maó sense la gestió dels amarratges del port de la ciutat per atorgar la gestió a l'empresa Trapsa.

Lafuente va explicar que es plantegen la modificació de la llei de ports "a la vista que el PSOE des de Mallorca perjudica greument i de manera constant els interessos del port de Maó".

El regidor popular va afegir que sol·licitessin que s'estudiï "la viabilitat" que existeixi una "autoritat pròpia del port de Maó" perquè defensi els interessos dels menorquins i "perquè no vegem més com ens estan pispant en les nostres pròpies nassos la inversions".

Segons Lafuente aquest nou ens marítim serviria també perquè les inversions portuàries a Menorca s'apliquessin amb major diligència i va posar d'exemple la nova estació marítima pendent de construir-se, per a la que segons el regidor "havia un pressupost i es va anar a parar a Mallorca".

El regidor popular va destacar que en el passat "demanem una estació marítima provisional per tenir una recepció decent quan arribessin els passatgers" i la realitat és que "ara arriben a peu de moll i no hi ha absolutament res, el que ens sembla tercermundista".

Lafuente també va acusar a Francesc Triay, president de l'Autoritat Portuària, de "menysprear totalment" a Menorca, de "passotisme" i de "falta de sensibilitat" amb l'illa i va dir que el volum de passatgers i les característiques dels ports de Menorca "justificarien" perfectament una autoritat portuària pròpia.

En aquest sentit Lafuente va dir també que el port de Maó "és el port natural més gran del Mediterrània" amb una destacable "importància comercial", de manera que s'entén perfectament que "també tinguem el nostre propi òrgan de decisió".

Aquesta proposta arriba només l'endemà que l'Autoritat Portuària de les Balears decidís ahir que l'empresa Trapsa gestionarà els amarratges del port de Maó en detriment del Club Marítim de la ciutat que els gestionava fins ara.

Tant el Partit Popular de Menorca, com el Consell Insular, l'Ajuntament de Maó o agents socials de les Balears com l'Associació de Clubs Nàutics, s'havien posicionat públicament a favor que la titularitat dels amarratges seguís en mans del Club Marítim.

GRAU DÓNA EL VISTIPLAU

Per part seva Joan Carles Grau, diputat menorquí del PP al Congrés dels Diputats, ha declarat avui a la seu del partit a Maó que la proposta del seu company de partit no era "cap disbarat".

Grau va considerar que el port de Maó té "la suficient envergadura i entitat" per tenir una "autoritat portuària pròpia". El diputat va voler afegir que ell forma part d'un partit d'"àmbit nacional" i que per això com ha de de primer fer és "traslladar" la petició als responsables del partit al Congrés.

Contenido patrocinado