El registre electrònic permetrà en un any als ciutadans de Balears presentar qualsevol escrit en l'Administració

El Govern s'estalviarà, a partir de 2011, un total de 250.000 euros anuals mitjançant l'edició electrònica del BOIB

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 5 noviembre 2010 16:32

PALMA DE MALLORCA, 5 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els ciutadans de Balears podran, en el termini d'un any, presentar mitjançant el registre electrònic qualsevol escrit, sol·licitud o comunicació que es dirigeixi a l'Administració de la Comunitat Autònoma o als ens públics i podran fer-ho els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia sense haver de desplaçar-se a les seus d'aquests organismes.

Així ho ha informat la portaveu del Govern, Joana Barceló, després que l'Executiu hagi aprovat el Decret d'Accés Electrònic als Serveis Públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que suposa, segons ha subratllat, "un pas imprescindible per avançar cap a l'Administració digital".

Barceló ha destacat que aquest Decret dóna la cobertura jurídica necessària per poder començar a eliminar el paper de l'Administració, i alhora crea els principals instruments d'accés electrònic als serveis públics.

Entre d'altres actuacions, ha destacat que, a partir de 2011, permetrà l'edició electrònica del Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), el que suposarà l'estalvi de gairebé 250.000 euros anuals, mentre que, d'altra banda, ha anunciat que també està previst que a començaments del pròxim any s'eliminin els papers del Consell de Govern.

Alhora, ha afegit que les Conselleries remodelaran els seus procediments per donar cabuda a tramitacions no presencials, "més simples i senzilles", mentre que els documents electrònics "permetran una millor interoperabilitat entre departaments i administracions i evitaran que el ciutadà hagi de presentar documents que l'Administració ja té".

D'altra banda, la portaveu de l'Executiu ha ressaltat que, gràcies al Decret, les notificacions telemàtiques permetran fer notificacions als ciutadans d'una manera "més eficient i reduir els costos associats a la manipulació del paper".

"En definitiva, se simplificaran els procediments administratius", ha recalcat, i alhora ha assenyalat que el tractament automatitzat de la informació redundarà en una "millor confidencialitat de la informació tractada per l'Administració, d'acord amb la Llei de protecció de dades".

Barceló ha anunciat que la seu electrònica http:www.illesbalears.cat; http:www.caib.es, serà el canal preferent de comunicació i informació amb els ciutadans, el que, segons la seva opinió, "permetrà millorar la transparència de l'Administració".

AVANTATGES DE LES NOVES TECNOLOGIES

La portaveu ha recordat que hi ha un ampli consens sobre el fet que l'ús intensiu de les noves tecnologies és un "motor indiscutible" per impulsar models econòmics basats a l'increment de la productivitat i de la competitivitat, així com per "afavorir la igualtat d'oportunitats; crear riquesa; dinamitzar l'activitat empresarial i consolidar un model de creixement econòmic sostenible".

Per a això, ha afirmat que cal produir en l'Administració de la Comunitat Autònoma un "canvi cultural que ens permeti adaptar-nos al canvi tecnològic que la societat està experimentant", si bé això "no es produeix espontàniament, sinó que fa falta fer canvis profunds en totes les dimensions de l'Administració, començant per la tecnològica i seguint per la normativa i, finalment, l'organitzativa".

Malgrat que aquest treball "no s'aconsegueix d'un dia per a un altre", Barceló ha recordat que des del començament de la legislatura, el Govern ha impulsat la implantació de les noves tecnologies en la relació amb els ciutadans, de manera que, actualment, "la seu electrònica és ja una realitat que ens ha permès millorar la relació de l'executiu amb la ciutadania, i alhora ja hi ha un número important de tràmits que es poden fer de manera presencial i telemàtica".

Contenido patrocinado