PALMA DE MALLORCA, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -
El temps d'espera i les cues que han d'afrontar els ciutadans de les illes a l'hora de fer alguna gestió és l'aspecte pitjor valorat per la població de les Balears -prop del 51% dels enquestats- en les seves relacions amb el Govern, segons un informe elaborat per l'administració autonòmica que, a més, reflecteix que els balears aproven amb un 6,22 la qualitat dels serveis prestats per l'Executiu.
El conseller de Presidència, Albert Moragues, acompanyat pel director general de Qualitat dels Serveis, Fernando Monar, ha indicat que, segons aquesta enquesta feta a 1.500 persones, la valoració dels serveis del Govern és "lleugerament superior" a l'atorgada fa dos anys, quan es va aprovar amb un 5,8. A més, després del temps d'espera i les cues, el menys apreciat pels enquestats és l'excessiva burocràcia (34,2%) i la lentitud en la tramitació (32%).
Alhora, es consideren traves la falta d'informació (19,1%) i els horaris d'atenció al públic (12,8%), ja que gairebé la meitat de les persones enquestades creu que s'haurien d'ampliar a les tardes.
L'estudi reflecteix que hi ha un 8,8% que titlla de "bastant negatiu" i un 3,1% de "molt negatiu" el funcionament dels serveis públics del Govern, si bé cal assenyalar que al 2008 ho considerava així el 20,9% dels enquestats. Segons l'Executiu, la satisfacció és "acceptable" tot i que més de la meitat de la població (50,1%) no la creu ni positiva ni negativa.
A més, en comparació dels serveis prestats per altres administracions, els del Govern es perceben com lleugerament millors que els del Govern espanyol i alguna cosa pitjor que els que ofereixen els ajuntaments.
EL 75% PREFEREIX UNA ATENCIÓ PRESENCIAL
Moragues ha remarcat el fet que, malgrat que el que pitjor es valori sigui el temps d'espera i les cues en les gestions, el 75% afirmi que prefereix ser atès presencialment, alguna cosa que, a més, contrasta amb "totes les facilitats" que l'administració presta per desenvolupar els tràmits a través d'internet. "Encara falta que la cultura de les relacions no presencials es consolidi", ha apuntat.
D'altra banda, el conseller ha indicat que els serveis més coneguts i utilitzats són els que obtenen uns valors més alts. En aquest sentit, el més valorat són els prestats per les ambulàncies del 061, els centres d'atenció primària i els hospitals.
Moragues, qui ha admès que al Govern li "queden moltes coses per fer", ha remarcat que la comunitat es troba per sobre de la mitjana nacional pel que fa a satisfacció i que l'Executiu "va assolint tots els seus objectius" en relació amb aquesta matèria.
Finalment, preguntat per les restriccions electorals, el conseller ha recordat que aquestes s'aplicaran a partir d'aquest dimarts, amb la finalitat que no es facin "coses extraordinàries" com inauguracions o visites, si bé Moragues ha considerat "una exageració" això últim. Tot i això, ha indicat que la presentació d'aquesta enquesta es desprèn del pla estratègic que establia que calia fer cada dos anys.