Un total de 15 centres educatius es comprometen a millorar els seus índexs d'èxit escolar en els pròxims tres anys

Es concedirà anualment al voltant d'un milió d'euros a aquests 15 centres

Conseller De Educación, Bartomeu Llinàs
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 4 mayo 2011 20:28

PALMA DE MALLORCA, 4 May. (EUROPA PRESS) -

Un total de 15 centres educatius de Balears -set de Mallorca, dos d'Eivissa, un de Menorca i els cinc de Formentera- formen part de l'experiència pilot dels contractes programa mitjançant la qual s'han compromès a millorar els seus índexs d'èxit escolar durant els pròxims tres anys.

El conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, ha explicat que el seu departament assolirà "acords individuals" amb cadascun d'aquests centres per conèixer la seva situació particular. A més, després de fer una anàlisi previa de les seves necessitats i realitat, s'ha dissenyat un pla de millora que coordina totes les actuacions que portarà a terme per aconseguir els objectius proposats.

A més, s'inclouen intervencions per fomentar la participació efectiva de tots els sectors de la comunitat educativa, sobretot els famílies dels escolars, i per implicar a l'equip educatiu dels centres com element "dinamitzador".

Llinàs ha posat èmfasi que aquests contractes-programa suposen un compromís mutu entre els centres i l'administració ja que els primers es comprometen a augmentar les taxes d'èxit escolar i el Govern facilita els recursos i suport necessari per posar-ho en pràctica.

S'atorgarà al voltant d'un milió d'euros anual per als 15 centres, mig milió procedent del Ministeri d'Educació i la part restant anirà a càrrec del Govern. Tot i això, la quantitat que rebi cada centre dependrà de les necessitats concretes de cadascun d'ells ja que, per exemple, pot haver alguns que més que una dotació econòmica sol·licitin també més docents o cursos de reforç.

La Conselleria estableix com objectius a aconseguir la millora del rendiment escolar -mesurat en el grau de desenvolupament de les competències bàsiques, reducció de repetidors i millora de la promoció-, una major cohesió social dins del centre i per part d'aquest amb el seu entorn i, finalment, una reducció de la taxa d'abandonament escolar aviat en Educació Secundària. Tot i això, els centres poden ampliar els seus propòsits fins a un màxim de cinc.

Per la seva banda, l'administració es compromet a diferents aspectes com l'assessorament dels centres o a afavorir la cooperació i intercanvi entre aquests, tant de manera presencial com a través d'una plataforma virtual que ja està en marxa.

L'avaluació del seguiment dels plans de millora d'aquests contractes-programa es realitzarà durant el primer, segon i tercer any i s'analitzaran aspectes com els resultats acadèmics, nombre d'alumnes que promocionen, proporció de titulats en Secundària, taxa d'abandonament escolar i grau d'implicació de les famílies i de les innovacions metodològiques.

La directora general d'Administració, Ordenació i Inspecció educativa, Maria Gener, ha explicat que la quinzena de centres seleccionada ha fet un curs sobre formació inicial el desembre per "ajudar-los a preparar el seu pla de millora". Tot i això, el contracte programa començarà el pròxim curs.

En concret, els centres que participaran en aquests primers contractes-programa seran de Mallorca el CEIP Alexandre Rosselló, CEIP Miquel Duran i Saurina, CEIP Gabriel Vallseca, Centre Concertat (CC) Sant Bonaventura, CC Sant Felip Neri, IES Ses Estacions i IES Es Puig de San Font.

A més, de Menorca el seleccionat és el CEIP Àngel Ruiz i Pablo, i d'Eivissa el CEIP Sa Graduada i l'IES Santa Maria. Mentrestant, a Formentera s'aplicarà un pla de millora de zona de manera que tots els centres participaran en aquest projecte (CEIP El Pilar, CEIP Mestre Lluís Andreu, CEIP Sant Ferran de Ses Roques, CC Verge Miraculosa i IES Marc Ferrer).

Contenido patrocinado