El 43% dels enquestats en la campanya 'Participa' de Sa Nostra reclama que es potenciïn les ajudes a l'acció social

Actualizado: jueves, 16 julio 2009 17:10

PALMA DE MALLORCA, 16 Jul. (EUROPA PRESS) -

Un 43% dels clients de Sa Nostra que han respost a l'enquesta de la campanya 'Participa...i decideix el futur dels beneficis que generes' reclamen que l'Obra Social potenciï l'Àrea d'acció social. En concret, els usuaris de l'entitat s'han decantat per reforçar diversos àmbits relatius a l'atenció i prevenció de la dependència, l'ajuda a persones en risc d'exclusió social, els programes i activitats per a la joventut, i la cooperació internacional i local, entre els més destacats.

Així queda reflectit en els resultats de la campanya que ha llançat Sa Nostra amb l'objectiu de conèixer les preferències dels clients. En total s'han adherit 23.751 usuaris que han respost a les enquestes, aspectes més rellevants de les quals han estat presentats avui en roda de premsa pel president de Sa Nostra, Fernando Alzamora, i el sotsdirector general de l'entitat, Llorenç Julià, els qui van destacar la "bona acollida" que ha tingut la iniciativa.

Segons ha destacat Alzamora, la campanya té com finalitat "orientar l'acció de l'Obra Social d'acord amb les opinions expressades pels clients" a través de l'enquesta que va qualificar de "transcendental" ja que "suposarà un canvi en la forma d'actuar de l'entitat que, ha recordat, des de fa 127 anys dedica els seus beneficis a l'Obra Social". "Ens hem plantejat fer un canvi radical en la manera d'actuar gràcies a aquestes enquestes que ens manifesten a on és millor destinar els nostres recursos", ha afegit sobre aquesta qüestió.

En segon lloc, l'àrea d'educació va obtenir 22,8% dels vots; sent els apartats de beques i activitats educatives per a escolars i de formació els més reclamats pels clients.

Li segueix l'àmbit relatiu al medi ambient que va aconseguir el 19,7% dels vots, en què destaca la sol·licitud que es reforcin les activitats dirigides a la protecció de la naturalesa i el paisatge. Finalment, l'àrea de cultura va obtenir un 14,3% d'adhesions que abracen els àmbits de patrimoni històric i artístic, música clàssica i moderna, arts escèniques i cinema, arts plàstiques i promoció de la lectura.

Del total d'enquestes, un 73,94% pertanyen a Mallorca, un 7,7 % a Eivissa, el 7,5% a Menorca, mentre que el 9,9 no ha identificat la seva procedència i un altre 0,9% es van realitzar des d'altres províncies del país.

Finalment, el president de Sa Nostra, ha apuntat que els resultats obtinguts serviran per planificar els projectes i les activitats en funció de les preferències dels nostres clients es realitzaran en els pròxims dos anys i mig, i alhora ha manifestat la intenció de Sa Nostra de continuar reforçant la interactivitat amb els clients.

A l'acte es va fer lliurament del cotxe, els netbooks i els ordinadors portàtils als guanyadors del concurs fet entre els clients que han complimentat l'enquesta.