Accident Barajas.- AECA nega que la situació econòmica pugui haver influït en la seguretat i manteniment

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 22 agosto 2008 16:36

Afirma que no hi ha "una reacció negativa" i que no s'estan produint cancel·lacions

MADRID, 22 d'agost (EUROPA PRESS)

Felipe Navío, president de l'Associació Espanyola de Companyies Aèries (AECA), integrada per diverses companyies entre elles Spanair, va rebutjar avui la idea que una difícil situació econòmica pugui contribuir en la qualitat del servei de manteniment i en la seguretat d'una aerolínia, ja que aquesta és "l'element consubstancial i primordial perquè una aerolínia subsisteixi al mercat".

Navío va defensar que la indústria aèria espanyola té uns nivells de seguretat i fiabilitat dels més alts en el context internacional i similars als de companyies del nostre entorn com les angleses, franceses i alemanyes. "Complim normatives de les administracions, tant espanyoles com de la Comunitat Europea en matèria de seguretat", va reiterar en declaracions a la SER que recull Europa Press.

En aquesta línia, va assegurar que els controls als quals se sotmeten les aerolínies espanyoles són "fiables" i que tots els departaments tècnics han de superar auditories i inspeccions amb certa regularitat per part de les autoritats aeronàutiques, no només per part de les autoritats espanyoles sinó de l'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA). Per aquesta raó, les companyies estan obligades a "estar al dia en procediments en equipaments".

Navío, qui va criticar certes informacions aparegudes en alguns mitjans que apunten que la situació econòmica que travessa Spanair podria haver derivat en algun problema de seguretat, va reiterar per tant que "no s'ajusten absolutament a la realitat" i que són del tot "inapropiades" a l'espera de les conclusions de la investigació.

Tot i això, va admetre que després d'un accident d'aquesta magnitud és lògic que existeixi una "gran especulació" entorn a les circumstàncies de l'accident però va demanar "prudència" després de considerar que s'estan traslladant "massa confusions que no ajuden a aclarir els fets". "Cal deixar treballar als investigadors ja que l'objectiu ha de ser treure conclusions per evitar que torni a succeir", va afegir.

EL MD ÉS "FIABLE".

Pel que fa a la fiabilitat del model d'avió sinistrat, Navío va confirmar que el nombre d'avions de la família MD a la xarxa de companyies aèries és extens i a Espanya existeix un "número certament significatiu".

Sobre aquesta qüestió, Navío va afirmar que l'esmentada aeronau "està donant joc des del punt de vista econòmic i comercial amb un resultat francament satisfactori" tot i que va admetre que la seva etapa d'esplendor "ja ha passat" davant de models amb menors costos de combustible. "Pel que fa a seguretat, aquesta flota és absolutament fiable i competent" com avala l 'experiència, va subratllar.

Finalment, va avançar que les primeres impressions recollides després de produir-se l'accident indiquen que no s'està produint "una reacció negativa pel que fa a cancel·lacions". Navío creu que un país com Espanya amb una "necessitat important de comunicació aèria" i "dos importants arxipèlags turístics de primera magnitud" no va a notar l'efecte del que ha passat en el que es refereix al transport aeri.

L'AECA està integrada per Air Comet, Futura, Pullmantur, Spanair, Hola Airlines, Aebal, Pa Air, Swift Air, Air Berlín i empreses d'helicòpters.

Contenido patrocinado