Bosch diu que la transferència de Turisme als Consells en la situació econòmica actual seria "complicada"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 22 junio 2011 20:32

PALMA DE MALLORCA, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del Govern, Rafael Rubio, ha afirmat que la transferència de les competències en matèria turística del Govern als Consells Insulars seria "complicada" en la situació econòmica, pel que ha recolzat amb més suport l'anunci fet pel conseller de Turisme, Carlos Delgado, d'ajornar aquest assumpte.

Durant la roda de premsa posterior al Consell de Govern, Bosch ha incidit que tant el nou Executiu com els Consells Insulars estan d'acord amb la distribució de competències que es va fixar a l'Estatut d'Autonomia i que estableix que competències com les de Turisme, per exemple, han de ser transferides a les institucions insulars.

Tot i això, ha matisat que a la conjuntura actual la transferència "econòmica, de mitjans i de recursos humans" que suposaria el traspàs de les competències seria "complicada".

Alhora, ha afegit que, segons la seva opinió, els propis Consells tampoc estarien disposats que es portés a terme una transferència de competències que no estigués "ben dotada" econòmicament.

Per aquesta raó, ha considerat que des de la Conselleria de Turisme es poden fer les funcions "perfectament en coordinació amb cadascun dels Consells" fins que hi hagi una situació "més favorable" pel que fa a recursos econòmics i humans.

Així, Bosch ha afirmat que de moment el Govern pretén "ajustar al màxim la despesa" i emplaçar el traspàs de les competències en matèria turística per a un moment econòmic més favorable que permeti fer una transferència "dotada".

Contenido patrocinado