Consumidors adverteixen que cal afrontar la volta a l'escola amb "serenitat" perquè suposa un "important despesa"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 25 agosto 2009 17:26

MADRID, 25 Ago. (EUROPA PRESS) -

El portaveu de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), Enrique García, ha advertit avui als espanyols que la volta a l'escola suposa a les famílies un "important despesa que cal afrontar amb serietat", i ha assenyalat que cal seguir una sèrie de recomanacions per evitar el "despesa desmesurat" en materials i llibres escolars.

En declaracions a Europa Press, García va diferenciar entre col·legis públics, privats i concertats, als quals cal afegir "una despesa diferent". Per aquesta raó, el desemborsament en un col·legi públic suposa una despesa de 200 euros per nen, si és concertat de 600 euros i si és privat "pot arribar a 1200 euros per escolar".

A tots aquests serveis cal afegir "el transport, el menjador, els materials o les activitats extraescolars", ja que suposen un desemborsament diferent en la volta a l'escola que és " un dels moments més durs de l'economia familiar", ha afegit.

D'altra banda, va fer una distinció en aquesta època de crisis "que vivim" perquè això haurà de les famílies retallin despeses, "mirin més preus, major eficàcia i mirin menys marques en referent a la roba i al material".

RECLAMACIONS EN VACANCES

Referint-se a les denúncies dels ciutadans per algun servei que no compleix amb les expectatives en vacances, Enrique García ha afegit que és "molt important reclamar i aportar proves que poden ser fotografies, vídeos i denúncies" que acreditin la falta de "qualitat" del servei.

Les denúncies han de fer-se tant al lloc de vacances com el lloc d'origen, i en les direccions de turisme de les comunitats autònomes, perquè es converteixi en una reclamació formal i poder "exigir les indemnitzacions corresponents", ha afegit.

Contenido patrocinado