Fitur.- El Govern i el Consell acorden destinar 1,5 milions d'euros a accions promocionals de l'illa d'Eivissa

Antich destaca que Balears destinarà en 2010 un pressupost "històric" de 30 milions d'euros a promoció turística

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 22 enero 2010 20:15

MADRID, 22 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Govern balear i el Consell d'Eivissa van presentar avui l'acord pel qual es destinarà 1,5 milions d'euros a fer accions promocionals de l'illa a l'exterior, fet que suposa un augment de més de 500.000 euros respecte al conveni de l'any passat.

En el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), el president del Govern, Francesc Antich, el conseller de Turisme autonòmic, Miquel Ferrer, el president del Consell d'Eivissa, Xicu Tarrés, i la consellera de Turisme de l'illa, Josefa Marí, van escenificar aquest acord per plasmar aquest any i el muntant del qual procedeix de Turespaña, la comunitat i el Consell insular.

A la presentació, Antich ha destacat l'esforç "importantíssim" que desplegarà la comunitat en promoció durant aquest any, tenint en compte que aquesta parcel·la tindrà un "pressupost històric" de 30 milions d'euros.

A més, ha destacat també l'acord amb Turespaña per dedicar una inversió de 18 milions d'euros a la promoció turística -dels quals sis milions es desplegaran aquest any i s'inclouen d'aquí als 30 milions anteriorment citats i que es treballa en una promoció de la comunitat i de cada illa de manera individualitzada.

Per la seva banda, el conseller de Turisme ha afegit que aquest conveni suposa l'ampliació de "sumes i esforços", circumscrit dins del Pla de Màrqueting de la comunitat, i les accions del qual es basaran en el consens tot i que serà el Consell qui marqui les prioritats i necessitats de promoció.

A més, Ferrer ha destacat que Eivissa ha estat l'illa que va presentar un millor comportament en la comunitat, dins de la tendència a la baixa amb la qual es va saldar la temporada de l'any passat.

Per la seva banda, el president del Consell insular ha expressat la seva satisfacció per l'acord i va incidir que, davant de la presència d'altres destinacions, cal aprofundir en les mesures de promoció per guanyar competitivitat.

Tarrès ha dit també que per millorar l'oferta fa falta "tenir idees i recursos" i que el conveni presentat plasma que les institucions tenen aquestes qualitats. D'altra banda, ha afegit que es treballarà amb touroperadors i companyies aèries de de cara a incidir en una major arribada de turistes en els mesos previs a la temporada alta, així com per treballar amb ells a aconseguir millors vols i tarifes a l'usuari.

Contenido patrocinado