Iberia recorda que està disposada a negociar amb els TCP i apel·la a una volta a les negociacions

Actualizado: lunes, 26 octubre 2009 20:18

MADRID/PALMA DE MALLORCA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -

Iberia ha recordat avui que segueix estant disposada a negociar pujades salarials amb els tripulants de cabina i va instar als sindicats Sitcpla i CTA, que van convocar dos dies d'aturades aquest mes, a tornar a la taula de negociacions, "d'on mai s'haurien d'haver aixecat, i actuïn amb responsabilitat envers l'empresa i amb clients, que són els qui els paguen el seu sou".

En un comunicat, l'aerolínia ha fet una crida al col·lectiu, perquè actuï amb "responsabilitat i respecte als clients", i ha lamentat els inconvenients que estan patint els passatgers.

La companyia ha assegurat que el col·lectiu de TCP d'Iberia és el que "més fora de mercat està", tenint en compte que és el que té les "majors retribucions en relació amb els seus homòlegs" d'altres aerolínies competidores d'Iberia, amb un sou mitjà de 50.000 euros a l'any.

"Amb tot, l'empresa ha estat i està oberta a negociar pujades salarials, però emmarcades dins d'un projecte de futur per a l'empresa en general i per al col·lectiu en particular, un projecte que garanteixi la viabilitat de l'empresa i del col·lectiu de tripulants de cabina de passatgers", va recalcar Iberia.

Iberia ha confirmat que en el primer dia de vaga els serveis mínims establerts es van complir i que els vols programats es van operar amb regularitat. La vaga està suposant la cancel·lació d'uns 200 vols diaris.

En aquest sentit, ha apuntat que els serveis mínims dictats pel Ministeri de Foment garanteixen tots els vols nacionals amb les Illes Canàries i Balears; la majoria dels vols de llarg ràdio, sense que cap destí quedi sense atendre; i aproximadament la meitat dels europeus i peninsulars.

Els vols operats per Iberia Regional Air Nostrum, els de codi compartit compresos entre IB7000 i IB7999 i els de la sèrie IB5000, operats per Vueling, tampoc es veuen afectats per la convocatòria.

Iberia ha assegurat que està prenent "totes les mesures possibles" per oferir als clients la millor alternativa disponible, facilitant canvis de vols, dies o reemborsaments segons les preferències dels passatgers.