PALMA DE MALLORCA 25 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'Euroregió Pirineus-Mediterrània va donar avui un "un pas endavant" en la millora i atenció de les necessitats de la societat civil d'aquesta zona europea davant l'actual crisi econòmica, a través d'una declaració conjunta dels Consells Econòmics i Socials dels membres, que pretén aconseguir "un major creixement, a través de la col·laboració conjunta".
Així ho ha explicat en roda de premsa el president del Consell Econòmic i Social de les Illes Balears, Llorenç Huguet Rotger, qui ha assegurat que aquesta iniciativa part de la necessitat "d'afavorir les forces d'aquestes regions", així com donar un major impuls "a la cohesió social i a la democràcia participativa".
En aquest sentit, ha informat que els principals objectius de l'acord subscrit avui entre els diferents membres passen "per fomentar la participació de la població civil", així com per propiciar debats amb els governs regionals sobre les qüestions "que més preocupen als ciutadans".
Tot i això, Huguet ha remarcat que "encara queden aspectes per concretar" d'aquest concert, però ha informat que el reglament "final" estarà acabat en les pròximes dates.
Per la seva banda, el president del Consell Econòmic i Social de la Regió Migdia-Pirineus, Jean-Louis Chauzy, va incidir en la "importància" que tenen aspectes com el "turisme, la innovació, la investigació i la formació" per aconseguir un major creixement d'aquesta regió. Alhora, ha remarcat que, a més de tot el passat, es "ha de crear una solidaritat ciutadana".
TEMES PENDENTS
Al llarg de la seva intervenció davant dels mitjans de comunicació, el conseller de presidència, Albert Moragues, --en representació del president del Govern i president de la Euroregió, Francesc Antich--, ha assegurat que un dels "temes pendents" que Balears no ha pogut "solucionar" al llarg del seu període de presidència de la regió, i que s'acabarà el mes de juny vinent, és "aconseguir la volta del govern d'Aragó.
Tot i això, va augurar que la regió que assumirà la presidència en els pròxims mesos, que serà Llenguadoc-Rosselló, "ho aconseguirà" sense cap mena de dubte, tenint en compte que Aragó ja havia format part d'aquesta zona.
Finalment, recordar que a la firma d'aquest acord també van acudir el president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, Josep Maria Rañé i Blasco, així com el vicepresident delegat del Consell Econòmic i Social de la Regió Llenguadoc-Rosselló, Bernard Delran.