La majoria de les reclamacions dels viatgers a l'OCU són per incidències en transport aeri, hotels i restauració

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 1 septiembre 2008 14:41

MADRID, 1 Setembre (EUROPA PRESS)-

Les reclamacions que més presenten els viatgers al termini de les vacances d'estiu estan relacionades amb incidències en "el transport, sobretot l'aeri, els hotels, i en menys grau, la restauració i els serveis", segons va indicar avui el portaveu de l'Organització de Consumidors i Usuaris, Enrique García.

Alhora, va assenyalar en declaracions a Europa Press Televisió que el període d'estiu és el que acumula major quantitat de queixes. De les 4.600 reclamacions presentades en el que va del 2008, 1.700 corresponen als mesos d'estiu.

Perquè resultin efectives, García va recomanar "posar la reclamació en el destí i aconseguir les suficients proves que acreditin el motiu de la reclamació, bé siguin factures, gravacions o vídeos". Així, les proves ajudaran al consumidor "a obtenir una indemnització adequada a la reclamació".

En aquest sentit, va assegurar que la reclamació "cal posar-la també en l'origen" ja sigui en la Conselleria de Turisme que correspongui pel lloc de residència o en alguna associació d'usuaris i consumidors de la ciutat on resideixi el reclamant.

"Amb independència de l'actuació extra judicial que es faci, també cap la reclamació judicial, en aquest cas recomanem que s'assessorin, bé en associacions de consumidors, o bé mitjançant un advocat. En aquest cas, hem de tenir ben justificada i provada la reclamació", va concloure.

Contenido patrocinado