Organitzacions de consumidors recelen de la fusió Vueling-Clickair perquè reduirà l'oferta

Actualizado: martes, 8 julio 2008 14:44

BARCELONA, 8 Jul.. (EUROPA PRESS)

L'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (OCUC) i la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC), van mostrar el seu recel per la fusió Vueling-Clickair perquè reduirà l'oferta pels usuaris, així com la competència. Amb tot, es van mostrar a l'espera de veure com evoluciona la nova aerolínia fusionada.

Un portaveu de la UCC va explicar a Europa Press que "una fusió sempre és negativa per l'usuari perquè redueix l'oferta i pot donar lloc a abusos", i va afegir que "Vueling volia fer una aposta per Barcelona, però Iberia sempre ha apostat per Madrid com aeroport de connexió".

Per aquesta raó, la UCC va considerar que la unió de Clickair --amb Iberia en un paper important-- a Vueling "pot perjudicar l'areoport de Barcelona-El Prat com aeròdrom internacional".

La directora de l'OCUC, Montserrat Torrent, va lamentar la reducció d'oferta, però va matisar que "ara hi ha més oferta però hi ha moltes queixes pel servei" en les línies aèries. Així, va exposar que després de la fusió Vueling-Clickair "pot ser que hi hagi menys oferta, però millori el servei".

El consell d'administració de Vueling va aprovar ahir la fusió per absorció de Clickair. La nova aerolínia mantindrà la marca comercial de Vueling i tindrà seu a Barcelona. Els accionistes de referència de la fusionada, Iberia, Inversiones Hemisferio i Nefinsa, van acordar un pacte de permanència de dos anys a la societat.