Parlament demana al Govern que negociï amb l'executiu alemany perquè exclogui de la taxa aèria a les illes de la UE

La Cambra aprova demanar el traspàs de les polítiques actives d'ocupació

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 3 noviembre 2010 19:27

PALMA DE MALLORCA, 3 Nov. (EUROPA PRESS) -

El Parlament ha aprovat per unanimitat instar al Govern i al Govern espanyol que realitzin totes les gestions necessàries davant de l'executiu alemany perquè aquest exclogui de la taxa aèria als territoris insulars de la Unió Europea (UE) a causa de les seves característiques "especials i limitades" de mobilitat.

Durant la Comissió d'Assumptes Institucionals i Generals, s'ha aprovat una Proposició No de Llei de UM, que, a més, preveu que s'insti al Govern espanyol a l'aprovació, en un termini màxim de sis mesos, d'un model aeroportuari que promogui la lliure competència entre aeroports i atorgui un paper fonamental a les autonomies en el pren de decisions sobre aquestes infraestructures.

La PNL també recull que s'insti a l'executiu balear a presentar una iniciativa front el Comitè de les Regions perquè aquest òrgan insti a la UE i s'aconsegueixi aquesta exclusió.

UM ha subratllat que aplicar una nova taxa sobre els vols des d'Alemanya significa una "clara pèrdua de competitivitat" per a Balears en relació amb qualsevol altra destinació turística ja que s'incentiva la utilització d'altres mitjans de transport, i situa a les illes en una situació d'"inferioritat".

Durant la mateixa Comissió, també han aprovat de manera unànime una altra PNL per la qual s'instarà als Executius balear i central a iniciar la tramitació perquè es traspassin les polítiques actives d'ocupació al Govern, després que el País Basc aconseguís aquest traspàs.

La conseqüència de totes les competències referents a polítiques actives d'ocupació permetria a la comunitat aconseguir un major control sobre el compliment de la normativa vigent en matèria laboral i Seguretat Social, expliquen els 'uemites'.

El Grup Mixt també remarca que aquest traspàs permetria dissenyar un pla específic de formació contínua per afrontar la qualificació dels treballadors dotant-los de noves capacitats i faria possible bonificar la contractació sobre activitats estratègiques per a la comunitat, com el turisme.

UM defensa poder gestionar des del Govern aquestes polítiques per adaptar-les a la singularitat laboral d'estacionalitat, així com una realitat social que permeti la igualtat dels treballadors de les illes respecte als de la resta del país.

Contenido patrocinado