COMUNIDAD DE MADRID/EUROPA PRESS
MENORCA, 29 Mar. (EUROPA PRESS) -
Un total de 53 expedients en matèria de pesca es van iniciar l'any 2010 a Menorca, dels quals el 76% corresponen a activitats de pesca recreativa, el 13% estan relacionats amb la pesca professional i l'11% amb la comercialització i transport.
Així ho ha assenyalat aquest dimarts la consellera d'Economia i Medi Ambient, Antònia Alles, qui ha indicat que en total s'han detectat 74 infraccions, la majoria de les quals estan relacionades amb la pesca submarina sense llicència o boia (31%) o amb la pesca sense llicència (27%).
La consellera ha destacat el notable increment de les infraccions relatives a la pesca recreativa, que en 2009 van suposar el 67% dels 56 expedients oberts, i aquest any el 76%, deu punts més. Alhora, ha ressaltat el descens d'expedients relacionats amb el sector professional, que en 2009 ha estat del 13%.
En aquest sentit, el president de la Confraria de Pescadors de Ciutadella, Josep Caules Benejam, es va mostrar safisfet perquè considera que s'han pres les mesures oportunes per a la detecció d'infraccions. "És una lluita que teníem des de fa anys", ha remarcat.
Allès ha presentat aquestes dades després de la firma d'un acord de col·laboració anual amb els presidents de les confraries de pescadors de Maó, Ciutadella i Fornells, dotat amb 36.000 euros, per ajudar al manteniment i desenvolupament del sector pesquer de Menorca.
En concret, el Consell pretén donar suport a la promoció dels productes autòctons i afavorir la millora de les infraestructures amb les quals compten aquestes entitats.
Gràcies a aquest conveni, la Confraria de Pescadors de Maó i la de Ciutadella rebran 10.000 euros cadascuna mentre que la Confraria de Pescadors de Fornells obtindrà 16.000 euros, dels quals 6.000 seran destinats a l'organització de la 'Festa del Peix de Menorca' que es farà després de la temporada que ve turística.