Pimeco subratlla que els mals resultats de les vendes el maig justifiquen un retard al començament de les rebaixes

Actualizado: viernes, 6 junio 2008 19:31

El 85 per cent dels comerciants afirma que les vendes el maig van ser "pitjors" que en el mateix mes de l'any passat


PALMA DE MALLORCA, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -

El baròmetre mensual elaborat per Pimeco indica que la percepció dels comerciants sobre les vendes durant el mes de maig, respecte les del mateix període de l'any passat, és clarament negativa. Per aquesta raó, les dades extretes reafirmen i justifiquen, segons la patronal, que aquest any el petit comerç defensés un retard al començament de la campanya de rebaixes d'estiu, motivada pels mals resultats obtinguts durant tota la temporada primavera-estiu.

Així ho va expressar Pimeco en un comunicat, en què va afirmar que de l'estudi --en què hi han participat 400 comerciants de Mallorca-- es desprèn que el 85 per cent dels enquestats considera que les vendes en el mes de maig han estat "pitjors" que les del mateix mes de l'any passat, sent destacable l'opinió dels comerciants dels pobles de Mallorca, que supera en 10 punts la valoració negativa respecte als comerciants de Palma.

En aquest sentit, només un 15 per cent dels comerciants de Mallorca considera que aquest mes de maig ha estat "igual" o "millor" que el mateix mes de l'any passat, sent al seu torn destacable la diferència entre Palma i els restants pobles de l'illa, en el valor "millor": 10 per cent a Palma i el 4 per cent en els pobles de Mallorca.

Alhora, l'estudi revela que, respecte el mes d'abril, els comerciants de Mallorca opinen que durant el mes de maig el comerç va experimentar un empitjorament, ja que més de la meitat (57 per cent) va manifestar que havia estat pitjor. D'altra banda, a Palma el 63 per cent dels comerciants consideren que va ser pitjor, mentre que en els pobles de Mallorca la xifra arriba al 50 per cent, 13 punts menys que a la capital.

D'aquesta manera, els resultats de l'estudi, van afirmar des de la patronal, justifiquen plenament la preferència del petit comerç d'endarrerir el començament de les rebaixes d'estiu, ja que l'evolució dolenta de les vendes al llarg dels últims mesos ha provocat que els comerços estiguin encara proveïts de gènere.

Per aquest motiu, des de Pimeco, consideren que és preferible fer l'esforç d'intentar vendre el gènere de la temporada a preus normals, abans que malvendre'ls més quan les grans superfícies utilitzen les rebaixes com un recurs per comercialitzar gènere de saldo.

Alhora, Pimeco valora que la notòria discrepància en l'elecció de dates: el retràs defensat per la patronal davant de l'avançament abonat per les grans superfícies, al qual es va sumar Afedeco, posa en evidència que per al petit comerç les rebaixes, tal com determina la legislació vigent, continuen sent una fórmula per liquidar únicament gènere de la temporada.

D'altra banda, mentre que el petit comerç interpreta les rebaixes com una forma de donar sortida a l'estoc acumulat de la temporada vigent, per a les grans superfícies, segons es desprèn de l'estudi, aquestes són usades com una via de promoció comercial i fins i tot per vendre productes fabricats expressament per a aquest període.