PALMA DE MALLORCA 2 May. (EUROPA PRESS) -
La patronal del petit i mitjà comerç (Pimeco) considera que la proposta electoral de l'alcaldessa de Palma i candidata a la reelecció, Aina Calvo, de declarar zones de gran afluència turística (ZGAT) els carrers Jaime III i el Born i la plaça Joan Carles I és una iniciativa "electoralista" que beneficiarà només als grans establiments i "podrà en perill" l'actual planta comercial de Mallorca.
La patronal recorda, en un comunicat, amb l'actual normativa el comerç minorista balear pot obrir tots els festius i diumenges de l'any, de manera que aquesta proposta no suposa cap novetat per als petits comerciants. En aquest sentit, per a Pimeco, la reconversió del centre de la capital balear en ZGAT afectaria "negativament" l'estabilitat del comerç tradicional, al donar "carta blanca" a les grans superfícies per obrir el cada dia compresos entre el 15 de març al 30 d'octubre.
La patronal recorda que el 2005 va presentar al Consell Assessor de Comerç un informe en el qual indicava un criteri objectiu per definir quines zones dels municipis de l'illa tenien el suficient impacte turístic per justificar l'ampliació de l'horari dels grans operadors comercials.
L'esmentat escrit ha estat redactat perquè considera que l'administració atorgava arbitràriament la definició de ZGAT al no tenir una norma definida o un criteri clar, el que perjudicava els interessos del comerç, que no podia competir en condicions d'igualtat.
La patronal afegeix que al 2011 va tornar a sol·licitar al Govern que inclogués una definició de ZGAT en el reglament de la Llei de Comerç, proposta que de moment no ha estat acceptada.