El PP es persona com a acusació popular a l'accident de tren a Manacor

El partit sol·licita que s'efectuï una pericial sobre l'absència de disseny i de càlculs dels murs de contenció en el projecte modificat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 3 septiembre 2010 17:09

PALMA DE MALLORCA, 3 Sep. (EUROPA PRESS) -

El PP ha presentat al jutjat d'Instrucció número 7 d'Inca la personació com a acusació popular en les diligències prèvies que investiguen l'accident de tren a Manacor, ocorregut el passat 19 de maig a 500 metres de l'estació ferroviària de Sineu, que va ocasionar una trentena de ferits, un d'ells, el conductor del comboi, encara en estat molt greu.

El PP considera, segons ha indicat la formació en un comunicat, que la causa del sinistre, produïda a causa de a la invasió de terra en les vies com a conseqüència de l'ensorri d'un mur de formigó, el que va provocar el descarrilament del comboi, ha estat deguda a una "negligència" en el projecte d'obra i en la seva posterior execució, a més que els fets, per la seva gravetat, poden ser constitutius de diversos delictes de lesions per imprudència, afirma el PP.

Segons la informació de la qual disposa el partit, en la fase primera del projecte de reobertura de la línia Estació de l'enllaç a Artá, no es preveia la construcció de cap mur de contenció al lloc de l'accident.

Així, la introducció dels murs de contenció que es van ensorrar ha estat objecte del projecte modificat número 2, en què s'observen greus deficiències de disseny dels esmentats murs al no existir càlculs en els mateixos. Per aquesta raó, el partit sol·licita en el seu escrit de personació que s'efectuï una pericial sobre l'absència de disseny i de càlculs dels murs de contenció en el projecte modificat.

A més, la tramitació administrativa del modificat del projecte va vulnerar la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (Llei 13/1995), ja que l'informe de supervisió tècnic del projecte que havia de ser previ a l'acta de replantejament es va efectuar una vegada inaugurades les obres.

El PP, resa la nota, té informes i fotografies que testifiquen a més que, tot i no existir projecte tècnic supervisat, ni càlculs, el mur de contenció que es va ensorrar ja s'estava construint el desembre de 2002, per tant, sense cap tramitació.

D'altra banda, el Partit Popular recorda que ja hi ha hagut un descarrilament previ el 2004 a l'altura de Son Tey a Petra, accident que va posar en relleu que els talussos de la línia que, segons el projecte, eren estables, no només no ho eren, sinó que la línia construïda en trinxera presentava multitud de talussos que havien de ser rebaixats.

Finalment, el PP destaca que fins i tot l'informe encarregat per la Conselleria de Mobilitat a l'enginyer Antoni Cladera, atribueix la causa de l'ensorri del mur a una errada en la seva construcció, i que el partit havia denunciat poc abans de l'accident, el 22 d'abril del 2010, el perill d'ensorri d'un pont sobre la via. Llavors, les úniques mesures de prevenció de SFM han estat limitar als trens a circular a una velocitat de 50 km/h per evitar vibracions.

El partit també destaca que la persona que firma el modificat del projecte que es denuncia, ho fa com a Enginyer de Camins, titulació que no té.

Per tot això, la formació ha portat a terme la personació com a acusació popular en les diligències que investiguen aquest accident, amb l'objectiu prioritari d'aclarir els fets i, en el seu cas, es prenguin eventuals responsabilitats penals derivades dels mateixos.

Contenido patrocinado